رونمایی از نانوابزار شناسایی زیست‌مواد مرتبط با سرطان

شرکت نانواسترینگ قرار است از فناوری جدید خود که یک ابزار تشخیص نانومواد زیستی است رونمایی کند. این شرکت، فناوری‌های متعددی در بخش شناسایی ژن، پروتئین و DNA دارد.

شرکت نانواسترینگ (NanoString) یکی از تولیدکنندگان ادوات تشخیص مولکولی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که قصد رونمایی از نقشه راه فعالیت‌های خود برای رشد و گسترش بازار را دارد. این شرکت فناوری موسوم به nCounter® که یک سیستم آنالیزی است را به بازار عرضه کرده است.
براد گری مدیرعامل شرکت نانواسترینگ می‌گوید: «موقعیت فعلی ما در بازار در حوزه سرطان‌شناسی بسیار دقیق است که ما از این شرایط بسیار خرسند هستیم. قصد داریم محصولات و فناوری خود را میان محققان بسط و گسترش دهیم و شرکت‌های داروسازی و آزمایشگاه‌های کلینیک‌ها بتوانند از محصولات ما بهره‌مند شوند. این شرکت‌ها و آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری ۳D BiologyTM می‌توانند دستاوردهای تازه‌ای در حوزه سرطان‌شناسی بدست آورند. ما برای آنالیز و درمان سرطان آزمون ویژه‌ای داریم. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و محصولات به نظر می‌رسد که بتوانیم فرصت‌های خود را در بازار به ۶ میلیارد دلار برسانیم.»
جو بیچام از مدیران بخش تحقیق و توسعه نانواسترینگ قصد دارد اخیرا آخرین دستاورد این شرکت را در حوزه ۳D Biology معرفی کند. این فناوری جدید، امکان اندازه‌گیری DNA، RNA و پروتئین را به‌صورت هم‌زمان و تنها با یک سیستم فراهم می‌کند. با این فناوری جدید می‌توان اطلاعات تازه‌ای درباره زیست شناسی سرطان ارائه کرد.
این شرکت با رونمایی از این فناوری جدید، ابزار تازه‌ای در اختیار محققان سرطان شناس قرار می‌دهد. این دستگاه قادر است نوکلئوتیدهای منفرد را نیز در بدنه رشته DNA شناسایی کند. این کار به محققان امکان می‌دهد تا جهش‌های اتفاق افتاده‌ای که منجر به بروز سرطان شده را شناسایی کنند.
نانواسترینگ در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و در حال حاضر مقالات این شرکت بیش از ۸۰۰ بار مورد ارجاع قرار گرفته است. این شرکت فناوری‌های متعددی دارد که با استفاده از آن امکان بررسی سریع، دقیق و ارزان صدها ژن، پروتئین و RNA فراهم می‌شود.