نانوکنسول، راهی برای ارتباط بهتر تلفن همراه با ادوات جانبی

شرکت آنالوجیکس سمیکانداکتور اخیرا ابزاری موسوم به نانوکنسول به بازار عرضه کرده است که امکان ایجاد ارتباط بهتر میان تلفن همراه و ادوات جانبی نظیر نمایشگرهای بزرگ را تسهیل می‌کند. این ابزار اخیرا در برخی محصولات الکترونیکی در بازار مورد استفاده قرار گرفته ا

شرکت آنالوجیکس سمیکانداکتور (Analogix Semiconductor) اعلام کرد فناوری SlimPort®Nano CONSOLE به صورت رسمی مورد استفاده قرار گرفت.
• این فناوری به دارندگان تلفن‌های همراه اجازه میدهد تا از طریق این پورت امکان اتصال به نمایشگرهای مجهز به پورت HDMI داشته باشند.
• این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد تا تبلت یا تلفن هوشمند را در هر کجایی از طریق یک کنترلگر بلوتوثی کنترل کند.
• با این فناوری می‌توان ابزارهای اندرویدی را شارژ کرد
• به ابزارهای جانبی مختلف نظیر پخش‌کننده‌ها، بدون نیاز به سیم یا پورت HDMI، متصل شد
شرکت آنالوجیکس با طراحی و ساخت ای ابزار جدید امکان انجام بازی یا تماشای فیلم را روی تلفن همراه در حالی که به یک نمایشگر بزرگ متصل شده فراهم می‌کند. این سخت‌افزار روی صدها برنامه مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است که برخی از آنها به قرار ذیل هستند:
در بخش سرگرمی: Netflix, Hulu, Sling TV, YouTube, HBO Go, NBC, Mivo, Ustream
در بخش مخابراتی: Skype, GoToMeeting, Google Hangout, ooVoo, Viber
مارو سو از مدیران این شرکت می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که ابزار نانوکنسول وارد بازار شده است و پاسخ بازار نسبت به این فناوری برای جالب توجه بوده است. مردم در حال حاضر از تلفن‌های همراه خود برای انتقال مقادیر نامحدودی اطلاعات استفاده می‌کنند، خواه تلفن همراه آنها به یک موس و کیبورد بلوتوثی جفت شده باشد تا کار ویژه‌ای انجام دهد خواه به یک دسته برای انجام بازی وصل باشد. نانوکنسول ابزاری واسط برای ایجاد ارتباط میان تلفن همراه با ادوات جانبی است.»
دارین ریچاردسون از مدیران شرکت مدکتز (Mad Catz) درباره این فناوری می‌گوید: « ما خوشحالیم که این گروه تحقیقاتی موفق به استفاده از این ابزار در یکی از محصولات شرکت مدکتز شدند. با نصب این ابزار کیفیت استفاده از تجهیزات ما به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. استفاده از این فناوری موجب می‌شود دستگاه تلفن همراه شما برای استفاده در بازی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا تماشای فیلم عملکرد بهتری داشته باشد.»