برنامه تجاری‌سازی کاربردهای فناوری‌ نانو در حوزه سرطان

این طرح به هر تیم نوپای برنده، حق لیسانس یکی از ابداعات فناوری‌ نانوی مؤسسه ملی سرطان را داده و همچنین با پشتیبانی و آموزش، به افزایش منابع مالی مرحله ایده آن‌ها کمک می‌کند.

رقابت شرکت‌های نوپای فناوری‌ نانو برای درمان سرطان (NSC2) با استفاده از مجموعه راهبردهای ابداعی، به دنبال ارائه ابداعات فناوری‌ نانو در حوزه سرطان به بازار است. اداره سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) در روز ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵ میلادی، رقابت شرکت‌های نوپای فناوری‌ نانو برای سرطان را ارائه کرد. این موضوع که یک رقابت نوآوری باز بود، توسط مؤسسه ملی سرطان (NCI) و با همکاری مرکز غیرانتفاعی ارتقای نوآوری (CAI) طراحی شده بوده تا از طریق آن، ابداعات خوش‌آتیه فناوری‌ نانو در حوزه سرطان را به بازار ارائه نماید.
طبق نظر OSTP، این رقابت به طور خلاقانه، برخی از قدرتمندترین ابزارهای مجموعه موارد نوآوری را گردهم می‌آورد و در عین اینکه اولویت‌های علمی و اقتصادی را برای اجرا شروع می‌کند، آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.
• طی ۱۵ سال گذشته، دولت فدرال آمریکا از طریق پیشگامی ملی فناوری‌ نانو، بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه‌ی شناخت و کنترل مواد در فناوری ‌نانومقیاس سرمایه‌گذاری کرده و کاربردهایی را توسعه داده است که جامعه از آن‌ها منتفع شود.
• پیشگامی پزشکی دقیق، به دنبال توسعه رویکردهای ابداعی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها با درنظر گرفتن تفاوت‌های فردی در ژن‌های افراد، محیط زیست و سبک‌های زندگی است تا بتواند درمان‌های اثربخش‌تر را پیش‌بینی کند.
• اداره سیاست‌گذاری علم و فناوری متعهد به تسریع انتقال تحقیقات با اعتبارات دولتی از آزمایشگاه‌ها به بازار و تجاری‌سازی آن‌ها به عنوان یک عامل بسیار مهم برای رشد اقتصادی است. براساس نظر اداره سیاست‌گذاری علم و فناوری، NSC2 «به رفع ۲ مانع مهم آزمایشگاه به بازار شامل: آشنا شدن کارآفرینان با ابداعات، و کسب اطمینان از اینکه کارآفرینان، مهارتها و منابع لازم برای موفقیت در این مسیر را دارند، کمک می‌کند».
• رقابت NSC2 شامل جوایز تشویقی است که به دنبال تحقق «راهکارهای استثنایی» برای افزایش تعداد راه‌حل‌های شهروندان و کارآفرینان در مواجه با مشکلات است. این طرح به هر تیم نوپای برنده، حق لیسانس یکی از ابداعات فناوری‌ نانوی NCI را داده و همچنین با پشتیبانی و آموزش، به افزایش منابع مالی مرحله ایده آن‌ها کمک می‌کند. با توجه به اینکه ایجاد یک شرکت نوپای موفق، به افرادی با دانش و استعدادهای مختلف نیاز دارد که بتوانند به طور مناسب این مهارت‌ها را با هم ترکیب نمایند، رقابت NSC2 ابزاری را ارائه می‌کند که رقبای جویای نام بتوانند با استفاده از آن‌ها، سایر اعضای تیم را شناسایی کرده و یا یک تیم تشکیل شده را برای پیوستن به آن‌ها شناسایی کنند.
• رویکرهای مشارکتی بین سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی، کسب و کارها و افراد در بخش‌های خصوصی، عنصر اساسی برنامه نوآوری OSTP است. در مورد رقابت NSC2 نیز مؤسسه ملی سرطان با همکاری CAI، یک همکاری موفقیت‌آمیزی بین دو موسسه ایجاد کرده است.