جوهرهای حاوی نانوسیم نقره جایگزین فیلم اکسید قلع ایندیم

شرکت سیسه‌نانو (C3NANO) اخیراً همکاری مشترکی با چند شرکت از ژاپن و کره‌جنوبی آغاز کرده است. هدف از این کار، توسعه جوهرهای رسانای شفاف حاوی نانوسیم‌های نقره است.

سیسه‌نانو (C3NANO) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت جوهر و فیلم‌های رسانای شفاف است که برای حوزه حسگرهای لمسی و صنعت ساخت نمایشگر محصولاتی ارائه می‌دهد. اخیراً آجیا ویرکار از بنیان‌گذاران این شرکت، سخنرانی با عنوان مواد جدید برای ساخت مواد رسانای شفاف را در کنفرانس AIMCAL 2015 در فلوریدا ارائه کرده است.
ویرکار در این سخنرانی درباره محصولی موسوم به Activegrid TM که یک جوهر رسانا است توضیحاتی ارائه کرد. این ماده که بسیار ارزان قیمت است می‌تواند جایگزین اکسید قلع ایندیم شود. مزیت این جوهر نسبت به فیلم‌های اکسید قلع ایندیم، انعطاف‌پذیری، دوام و خمش‌پذیری آن است که می‌تواند در ساخت بسیاری از محصولات نظیر نمایشگرهای OLED به کار گرفته شود.
سیسه نانو اخیراً همکاری مشترکی با شرکت هیتاچی کمیکال آغاز کرده است که در قالب آن قرار است جوهرهایی با استفاده از نانوسیم نقره ساخته شود. این محصول که به AgNW شهرت دارد امکان ساخت نسل جدیدی از حسگرهای لمسی را فراهم می‌کند. با این فناوری می‌توان نمایشگرهای بزرگ و انحنا دار را تولید کرد.
شرکت سیسه نانو همچنین با همکاری شرکت نیشا پرینتیگ به ساخت جوهرهای شفاف از جنس نانوسیم نقره پرداخته است.
در ماه آوریل، سیسه نانو اقدام به خرید شرکت آیدن از کره‌جنوبی کرده است. همچنین این شرکت، اخیراً همکاری جدیدی با شرکت کیموتو در ژاپن آغاز کرده است؛ کیموتو شرکتی است که در حوزه ساخت فیلم‌های رسانای شفاف TCFs فعالیت دارد.