ترکیب نانوماسک و پرتودرمانی برای درمان سرطان

اخیراً محصولی برای فوتون و پروتون درمانی به بازار عرضه شده‌است که در آن از ماسک‌های مبتنی بر فناوری‌نانو استفاده شده‌است. این فناوری می‌تواند نرخ زنده ماندن را در بیماران سرطانی افزایش دهد.

در پنجاه و هفتمین نشست سالانه ASTRO که در شهر سان انتونیو تگزاس برگزار خواهد شد، شرکت اورفیت اینداستریز (Orfit Industries) از سیستم تثبیت مورد استفاده در پروتون درمانی خود رونمایی خواهد کرد. این فناوری که به HP PRO SOLUTION موسوم است از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است.
این فناوری در بخش تحقیق و توسعه شرکت اورفیت طراحی شده و به‌صورت ویژه برای پروتون درمانی مناسب است. زمانی که این فناوری با ماسک تثبیت کننده NanorTM که مبتنی بر فناوری‌ نانو است ترکیب شود، دقت و کارایی این سیستم افزایش می‌یابد.
یکی از بیمارستان‌های شهر بریستول در انگلستان اقدام به استفاده از این فناوری رادیودرمانی کرده است. این روش کاملاً غیرتهاجمی بوده و موجب افزایش نرخ زنده ماندن بیمار می‌شود. این روش می‌تواند برای از بین بردن رشد ناخواسته تومورهای مغز با دقت میلیمتری مورد استفاده قرار گیرد بدون این که به بافت‌های سالم آسیبی برساند.
HP PRO سخت‌افزاری است که برای استفاده در پروتون و یا فوتون درمانی طراحی شده‌است. این محصول کاملاً یکنواخت، سبک و با دانسیته پایین است. تمامی ادوات جانبی مورد نیاز برای درمان بیمار در دسترس مصرف کننده است.
استیون سویپرز، مدیرعامل شرکت اورفیت، می‌گوید: «ما مطمئن هستیم که HO PRO برای درمان و تسکین دردهای عصبی به ویژه در درمان کودکان مناسب است. در این ابزار، از ماسک‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو استفاده شده‌است.»
یکی از مراکز درمانی مهم دنیا در حوزه سرطان اخیراً این فناوری را برای استفاده در درمان بیماران خریداری کرده است.