آشنایی بالغ بر ۱۱۰۰ دانشجو با فناوری نانو در هفته فناوری نانو استان آذربایجان غربی

سومین هفته فناوری نانو کشور در تاریخ ۱۴ الی ۱۸ آذرماه به مدت ۵ روز با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استانداری آذربایجان غربی و با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی، سازمان‌ها و ادارات استان برگزار شد.

در طول برگزاری این رویداد، برنامه‌های متنوعی در حوزه دانشجویی و صنعتی فناوری نانو، نمایش دستاوردهای فناوری نانوی کشور، معرفی و ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو در ایران به منظور آشنایی استادان، دانشجویان، مدیران استانی و صاحبان صنایع برگزار شد.

در طول این هفته، ۱۴ رویداد دانشجویی فناوری نانو(۱۰ سمینار ترویجی و ۴ سمینار تخصصی) در شش شهر (ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، میاندوآب و ماکو) و ۱۲ دانشگاه استان شامل: دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، دانشگاه پیام نور مرکز خوی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با ارائه اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری نانو و همچنین مدرسان دارای گواهی تدریس فناوری نانو برگزار شد که در جریان آن بالغ بر ۱۱۰۰ نفر با فناوری نانو آشنا شدند و مقدمات ایجاد ۸ نهاد ترویجی دانشجویی فناوری نانو در استان فراهم شد. همچنین پیش ثبت نام بالغ بر۲۰۰ نفر در ششمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز صورت پذیرفت.

شایان ذکر است، در پی برگزاری هر سمینار ترویجی دانشجویی فناوری نانو در هر دانشگاه از حاضرین در سمینار نیز در خصوص هفته‌های استانی نانو نظرسنجی به عمل آمد که ۷۳۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و نتایج آن در صفحه “هفته فناوری نانو” قابل مشاهده و دریافت است.

همچنین مسابقه‌ای تحت عنوان “نانوصدا” با همکاری سایت آموزش فناوری نانو ویژه حاضران در سمینارهای ترویجی برگزار شد. و ۱۰۰۰ عدد سی دی نانوصدا در بین علاقمندان به این مسابقه توزیع شد. نتایج برگزیدگان این مسابقه در صفحه هفته فناوری نانو استان آذربایجان غربی درج خواهد شد.
علاوه بر این قریب به ۱۵۰۰ ماهنامه فناوری نانو، ۱۲۰۰ کتابچه معرفی سایت آموزش فناوری نانو، ۱۲۰۰ بروشور معرفی بنیاد آموزش فناوری نانو، هفته های استانی نانو و حمایت از نشریات دانشجویی نانو، ۵۰۰کارت اعتباری سایت آموزش فناوری نانو، ۵۰۰ نمونه سوال مسابقه ملی فناوری نانو و سایر محتواهای اطلاع رسانی مرتبط با برنامه ها و حمایت های کارگروه های مختلف ستاد نانو در بین حاضران توزیع شد.
در حاشیه برگزاری سمینارهای ترویجی دانشجویی فناوری نانو نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران نیز با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با توانایی‌های علمی کشور در ۱۰ محل مختلف در ۶ شهر استان (ارومیه، خوی، مهاباد،میاندوآب، بوکان و ماکو) برپا شد که به طور تقریبی بالغ بر ۳۶۰۰ نفر از این نمایشگاه دیدن داشتند.
شایان ذکر است هفته‌های فناوری نانو در استانهای مختلف کشور در راستای تحقق سند چشم انداز ۱۰ ساله دوم فناوری نانو کشور(۱۴۰۴-۱۳۹۴) و به منظور رصد فناوری نانو در استانها، شناسایی پتانسیل‌های استانها در حوزه فناوری نانو، انتقال فناوری نانو و تجارب موفق این حوزه به صنایع استانها و معرفی ستاد نانو آیین نامه‌ها و حمایت‌های آن، ترویج و گسترش دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی این فناوری و همچنین شناسایی موانع و مشکلات صد راه ترویج و گسترش این فناوری در استانها، برگزار می‌شود.
علاقمندان می توانند تصاویر سومین هفته فناوری نانو را در گالری تصاویر ستاد نانو مشاهده و دریافت نمایند.

نمودارهای آماری هفته فناوری نانو استان آذربایجان غربی
 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636 
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2