اعطا جایزه نوآوری در نانوپزشکی به نانوداروی ضدسرطان

یک شرکت کانادایی تولیدکننده نانوداروی ضد سرطان موفق به دریافت جایزه نانوپزشکی ۲۰۱۵ شده است. این جایزه به نانومحصولی که دارای نوآوری در حوزه فناوری نانو باشد داده می‌شود.

سلاتور فارماکیوتیکالز (Celator Pharmaceuticals) امروز اعلام کرد که محصولی موسوم به VYXEOSTM موفق به دریافت جایزه نانوپزشکی ۲۰۱۵ شده است. این جایزه به محصول یا پروژه‌ای داده می‌شود که با استفاده از خلاقیت‌های مبتنی بر فناوری‌نانو تولید شده باشد.
این جایزه توسط انجمن بین المللی نوآوری‌های نانوپزشکی به دو دسته محصول داده می‌شود: ۱- بهترین نانومحصولی که در مراحل اولیه مطالعات بالینی است ۲-بهترین محصول نانوپزشکی تولید شده.
این محصول در دسته بهترین محصولات تولید شده جای گرفته است. این برنامه بین المللی توسط پلتفورم فناوری اروپا در بخش نانوپزشکی (ETPN) به همراه کنسرسیوم ترجمان نانوپزشکی (ENATRANS) مدیریت می‌شود. یک گروه از متخصصان صنعت داروسازی به همراه محققان بخش تحقیق و توسعه از کشورهای مختلف روی انتخاب برنده این رقابت‌ها نظر می‌دهند.
لورنس مایز، مدیر شرکت سلاتور به نمایندگی از این شرکت در مونیخ آلمان جایزه را دریافت کرد. مایر ارائه‌ای نیز در مورد این نانودارو آماده کرده بود.
مایر درباره این جایزه گفت: « ما خوشحالیم که موفق به دریافت این جایزه شدیم و امیدواریم این دارو بتواند نقش خود را در افزایش نرخ زنده ماندن بیماران AML به خوبی ایفا کند. این دارو حاوی نانوحامل‌هایی است که قادر به رهاسازی داوری ضدسرطان در تومورهای سرطانی هستند. ما از راهبردی جدید و مبتنی بر فناوری‌نانو به جای روش‌های رایج استفاده کردیم. »
هدف ازاعطا جایزه نانوپزشکی ۲۰۱۵، شناسایی محصولات نوآوری در حوزه نانوپزشکی بوده تا پیشرفت‌ها در این بخش ارتقاء یابد. شرکت سلاتور فاز سوم مطالعه بالینی نانودارو ضدسرطان خود را پشت سرگذاشته است. این فاز در نوامبر ۲۰۱۴ آغاز شده است. اولین نتایج بدست آمده از این فاز نشان از اثربخشی این دارو روی بیماران دارد.
سلاتور یک شرکت کانادایی بوده که روی تولید نانوداروی ضدسرطان فعالیت دارد. این شرکت فناوری موسوم به CombiPlex دارد که به صورت منطقی برای انجام شیمی‌درمانی طراحی شده و با استفاده از آن می‌توان داروی شیمی‌درمانی را به سلول‌های هدف وارد کرد. این نانوحامل امکان آلودگی سلول‌های سالم به داروی شیمی‌درمانی را به حداقل می‌رساند.