قرارداد با صنعت سینمای آمریکا برای استفاده از نانومحصولات روشنایی

یک شرکت تولیدکننده سیستم‌های روشنایی مبتنی بر نانوورق، اعلام کرده که قرارداد همکاری با برخی سالن‌های سینما و تئاتر آمریکا برای استفاده از این سیستم‌ها منعقد کرده است.

شرکت ایکس‌ال‌آی تکنولوژیز (‌‌XLI Technologies) اعلام کرده است که فناوری نانوورق‌های این شرکت موسوم به LightSheetTM که در حوزه ساخت LED مورد استفاده قرار می‌گیرد به زودی در سالن‌های سینما و تئاتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
جیمز شرام مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «نانوورق‌های ساخته شده توسط ما روی لایه‌ای نازک قابل چاپ بوده و می‌توان از آن برای تولید محصولات مختلف استفاده کرد. یکی از این کاربردها، ساخت LED است. LightSheet از فناوری‌های موجود در بازار متفاوت بوده و LEDهای رایج با محصولات تولید شده توسط این شرکت، تفاوت بارزی دارند. سیستم‌های روشنایی ساخته شده از این فناوری هم عملکرد بهتری دارند و هم از نقطه نظر زیست‌محیطی، زیست‌سازگارترند. این سیستم‌های روشنایی در شرایط سرد و گرم قابل استفاده هستند. بنابراین، برای استفاده در صنایع مختلف نظیر خودروسازی و صنعت سرگرمی که ممکن است نیاز به طراحی یا شرایط خاص باشد، این سیستم روشنایی ایده‌آل هستند.»
وی می‌افزاید: «در صنعت سرگرمی، XLI اخیراً قرارداد همکاری منعقد کرده است تا از این فناوری در فیلم‌های خاصی استفاده شود. ما خوشحالیم که شرکت ایمیجین (Emagine) که اولین شرکت ارائه دهنده فیلم‌های ۱۰۰ درصد دیجیتال است، با ما قرارداد همکاری منقعد کرده است.»
شرکت ایمیجین سالن‌های متعددی در سراسر آمریکا برای پخش فیلم تئاتر دارد. این شرکت قصد دارد با استفاده از این فناوری روشنایی جدید، بینندگان و مشتریان خود را با تجربه جدیدی آشنا کند.
شرکت XLI از شرکت‌های تابعه شرکت بوش (Bosch) است که در حال حاضر روی ساخت و ارائه محصولات روشنایی مبتنی بر لایه‌های نازک نانومقیاس فعالیت دارد. این شرکت تمرکز زیادی روی فروش محصولات خود به صنعت سرگرمی دارد. تولیدکنندگان فیلم، صاحبان سینما و تئاتر و شرکت‌های توزیع‌کننده از جمله مشتریان این شرکت هستند. XLI به دنبال پتانسیل‌های دیگر فناوری خود است.