تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری فناوری‌های نوین توسط چین و روسیه

شرکت روس‌نانو در کشور روسیه با همکاری شرکت ژانگ‌رانگ کشور چین، به تازگی صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی با اعتبار ۵۰۰ میلیون دلار تأسیس کرده‌اند.

شرکت فناوری‌ نانوی روس‌نانو (Rusnano) در کشور روسیه با همکاری شرکت مالی بین‌المللی ژانگ‌رانگ کشور چین، به تازگی صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی با اعتبار ۵۰۰ میلیون دلار تأسیس کرده‌اند. توافق‌نامه بین دو شرکت، توسط آناتولی‌چیوبایس، مدیر عامل روس‌نانو، و فانگ‌تائو، مدیر عامل شرکت ژانگ‌رانگ، به امضا رسیده است.
شرکت ژانگ‌رانگ یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات تأمین مالی در منطقه اقیانوس آرام است که در زمینه تأمین مالی پروژه‌های ابداعی بزرگ تخصص دارد. به گفته چیوبایس، هدف از این مشارکت، خلق محصولات رقابتی جدید به منظور آغاز تولید آن‌ها در کشورهای چین، روسیه و اقصی نقاط جهان است.
منابع مالی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک تأسیس شده به طور مساوی توسط دو شرکت تأمین شده و از طریق یک شرکت مشترک مدیریت می‌شود. صندوق جدید بر توسعه کاربردهای فناوری‌های نوین در حوزه‌های برق، نفت و گاز، میکروالکترونیک و زیست‌فناوری تمرکز خواهد داشت. همان طور که در بیانیه مشترک اولیه آمده است، حداقل ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های این صندوق در کشور روسیه صورت خواهد گرفت. مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز در کشور چین و سایر کشورها خواهد بود.
شرکت روس‌نانو یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دولتی است که از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های توسعه فناوری‌ نانو و یا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به دنبال تجاری‌سازی فناوری‌ نانو است. این شرکت که با تجدید ساختار شرکت فناوری‌ نانوی روسیه در سال ۲۰۱۱ میلادی تأسیس شده است، بر حوزه‌های الکترونیک، اُپتوالکترونیک، مخابرات، سلامت و زیست‌فناوری تمرکز دارد.
شرکت ژانگ‌رانگ نیز یک شرکت سرمایه‌گذاری است که در زمینه امور مالی، زیرساخت‌ها و بخش‌های انرژی فعالیت می‌کند.