بازدید ۳۰۰ دانش‌آموز از نمایشگاه هفته استانی توانا در بوشهر

نمایشگاه هفته استانی توانا، ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه با بازدید ۳۰۰ دانش‌آموز در محل آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو شهرستان بوشهر برگزار شد.

در این برنامه که با همکاری باشگاه نانو و آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی در دو بخش سمینار و بازدید از آزمایشگاه نانو اجرا شد، گروه‌های ۲۵ نفری از دانش‌آموزان و مدیران دبیرستان‌های شهرهای بوشهر، کنگان، برازجان و … حضور یافتند و با مفاهیم علوم و فناوری نانو و عملکرد و کاربرد تجهیزات آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو آشنا شدند.

آشنایی با محصولات مبتنی بر فناوری نانو نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود. گفتنی است، سعی شده است، محصولات ارایه شده مرتبط با دستگاه‌های آزمایشگاه نانو باشد.

در این نمایشگاه کارشناسان باشگاه نانو روش‌های بکارگیری این فناوری و همچنین علل اهمیت آن را برای دانش‌آموزان شرح دادند و آنها را با نحوه عملکرد دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه نانو مانند همگن‌ساز فراصوت، الکتروریسی، هیتر استیرر، اسپاترینگ، AFM، STM، کوره و آون که همگی از دستگاه‌های مفید و پرکاربرد در دستیابی به محصولات نانو بودند، آشنا نمودند.

دانش‌آموزان در حاشیه بازدید از نمایشگاه و آزمایشگاه، درباره چگونگی شرکت در المپیاد نانو و مسابقه توانمند آگاه شدند.

همچنین در طول برگزاری نمایشگاه، در سه نوبت سمینارهای مختلف آشنایی با فناوری نانو و نحوه عملکرد تجهیزات نانو برای معلمان رشته‌های فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی استان و همچنین برخی از مسئولین آزمایشگاه‌ها برگزار شد.

کارشناسان اعزامی باشگاه، خانم‌ها و آقایان عادله قاسمی، شقایق آقایی، عباس یوسف‌پور، میلاد نریمانی، بهزاد پولادی و محسن حیدری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با فناوری نانو بودند.

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت بوشهر، آذر ماه ۱۳۹۳ با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، ستاد نانو و آموزش و پرورش بوشهر به دستگاه‌های الکتروریس، اسپاترینگ رومیزی، التراسونیک، اسپکتروفتومتر، هیتراستیرر، کوره، AFM و آون تجهیز شده است.