انتشار مجله فناوری گرافن توسط اسپرینگر

در این مجله، آخرین یافته‌های تحقیقاتی، کاربردهای تجاری و عملیاتی گرافن، مواد مرتبط با گرافن و … پوشش داده خواهد داد.

انتشارات اسپرینگر با همکاری کمیته گرافن سوییس از ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی، مجله جدیدی با عنوان «فناوری گرافن» منتشر می‌کند. در این مجله، آخرین یافته‌های تحقیقاتی، کاربردهای تجاری و عملیاتی گرافن، مواد مرتبط با گرافن و … پوشش داده خواهد داد.
این مجله بین‌ رشته‌ای، این امکان را برای محققان فراهم می‌کند تا یافته‌های ابداعی و مرجع خود را به اشتراک گذاشته و روش‌های تولید و کاربرد آن ها را شناسایی کنند.
به گفته آراویند ویجایاراگاوان از مؤسسه ملی گرافن انگلیس، «به خاطر مطالعات بنیادی صورت گرفته، گرافن و مواد دوبعدی ظهور یافته و این مواد دارای کاربردهای بالقوه گسترده‌ای هستند که می‌توانند دنیای ما را متحول کنند. انتظار می‌رود که مجله جدید، به عنوان مرجع انتشار نتایج این حوزه عمل نماید».
کمیته گرافن در سال ۲۰۱۳ میلادی با هدف خدمت‌رسانی به جامعه جهانی گرافن ایجاد شده است. این کمیته به عنوان تسریع‌کننده توسعه و تجاری‌سازی موفق مواد گرافن عمل می‌کند. کمیته مذکور، پلت‌فورم و شبکه ‌ای را برای افراد فعال در زمینه تحقیق و توسعه و کاربرد مواد گرافن ایجاد کرده است. تاکنون بیش از ۵ هزار دانشجو، محققان دانشگاهی، تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از گرافن به این کمیته ملحق شده اند تا آن را به بزرگ‌ترین کمیته حرفه‌ای گرافن در دنیا تبدیل کنند.