تولید صفحات لمسی با نانوسیم نقره

کمبریوس تکنولوژیز با همکاری شرکت الجی فناوری نانوسیم خود را در قالب صفحات لمسی به بازار عرضه کرده است. مشتریان این محصول، تولیدکنندگان ادوات الکترونیکی نظیر ایسر وتوشیبا هستند.

کمبریوس تکنولوژیز (Cambrios Technologies) یک شرکت پیشور در فناوری نانوسیم است که با شرکت الجی همکاری دارد. کمبریوس اخیرا اعلام کرد که حجم تولید و فروش خود را افزایش داده است. این شرکت داد و ستد خود را با شرکت هایی نظیر ایسر، اچ پی، لنوو، الجی، ام اس آی و توشیبا افزایش داده است.
محصول جدید این شرکت نمایشگر لمسی کمبریوس/الجی نام دارد که به تولید انبوه رسیده است. تمامی شرکت‌های فوق از این فناوری در محصولات خود استفاده می‌کنند.
جان لمونچک مدیرعامل کمبریوس می‌گوید: « به دلیل ارائه فناوری نانوسیم نقره و استفاده از آن در نمایشگرها، ما انتظار داریم بازارمان در سال جدید دو برابر شود. شریک تجاری ما، الجی، به گسترش این بازار ادامه می‌دهد و از این فناوری در تولید صفحات لمسی استفاده می‌کند. این محصول لمسی جدید برای استفاده در ادوات مختلف نظیر حسگرها و ماژول‌ها بسیار مناسب است. به زودی بازار با این فناوری جدید ادغام می‌شود. به نظر می‌رسد در سال جدید حجم استفاده از محصولات ما افزایش یابد.»
این دو شرکت در حال همکاری برای ساخت حسگرهای لمسی جدید مبتنی بر نانوسیم نقره هستند. با این کار عملکرد محصولات بهبود می‌یابد. همچنین این دو شرکت جوهرهای نانوسیم نقره را نیز طراحی و تولید کرده‌اند.
نانوسیم نقره رسانا و سبک بوده نسبت به حسگر اکسید قلع ایندیم عملکرد بهتری دارد. شرکت کمبریوس در حال بارگیری صفحات مبتنی بر نانوسیم نقره برای تولید انبوه تلفن همراه است.
کمبریوس در حال ارائه فناوری ClearOhm خود در نمایشگاه CES 2016 است. کمبریوس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو است که محصولات مختلفی مبتنی بر نانوسیم ارائه کرده است.