حضور فعالان نانو در نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی

چهار شرکت، فناور و نهاد ترویج صنعتی فناوری نانو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر٬ محصولات و دستاوردهای خود را در هشتمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی ارائه نمودند.

محصولات نانویی عرضه شده در این نمایشگاه ازجمله نانوجاذب‌های گرمایی، نانوپوشش‌های آنتی‌استاتیک و آب گریز، رنگ‌های عایق نانویی، نانوپوشش‌های خنک کننده و باطری لیتیمی نانویی مورد توجه شرکت‌ها و فعالان حوزه انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در داخل و خارج کشور قرار گرفت.
 
مهندس ناصر شفق، مشاور وزیر نیرو در امور اجتماعی و فرهنگی و مهندس سجادی مدیرعامل سابا در بازدید از غرفه ستاد نانو، ضمن حمایت از تمامی فناوری‌های کارآمد در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی نسبت به محصولات نانویی نظیر رنگ‌های عایق حرارتی، نانوسیال‌ها، کلکتورهای خورشیدی و نانوپوشش‌ها با مصارف بهینه سازی انرژی اعلام نیاز نموده و پیشنهاد جلسات همکاری آتی را مطرح کردند.

علاوه براین گابریلا مک‌ویک، مشاور توسعه تجارت و کسب‌و‌کار بین‌المللی کشور اسپانیا و تینا استنویک مدیر کنترل کیفیت و ارتقاء عملکرد سیستم‌های انرژی شرکت والمت فنلاند در بازدید از غرفه ستاد نانو علاقه‌مندی خود را بر همکاری دوجانبه با شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های مرتبط به انرژی خورشیدی و زیست‌توده و انتقال فناوری اعلام داشتند و خواستار برگزاری جلسات مشترک به منظور هموار نمودن مسیر همکاری بودند.

لازم به ذکر است مقرر گردید به منظور معرفی فناوری‌نانو در صنایع مختلف سمینارهای صنعتی  توسط کارگروه ترویج صنعتی ستاد نانو در قرار گاه خاتم الانبیاء، کمیته معدن بانوان و شرکت‌های حفاری غیرنفتی و شرکت‌های بزرگ هلدینگ رانا برگزار گردد. علاوه براین از پیشنهاد اجرای طرح‌های انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی برای تامین انرژی معادن کشور استقبال شد و برگزاری جلسات و نشست‌های همکاری در سال آینده مطرح شد. همچنین برگزاری نشست و ارائه سمینارهای صنعتی در حوزه کاربرد فناوری نانو در تجهیزات فلزی و اختصاص غرفه در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سال آینده برای ارائه محصولات نانویی مرتبط با انرژی به ستاد نانو از طرف مهندس نوایی مطرح گردید.

گفتنی است در این نمایشگاه چهار روزه، تقاضاهای زیادی در راستای برگزاری سمینارهای صنعتی در زمینه کاربرد فناوری نانو در صنایع مختلف به ویژه در حوزه تولید، ذخیره سازی و انتقال انرژی خورشیدی، بازدید از خطوط تولید، راه‌اندازی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه‌های مختلف نظیر ساختمان، کشاورزی، شهرک‌های صنعتی توسط شرکت‌ها و مراکز معتبر همچون شرکت خودرو سازی زامیاد، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، انجمن انرژی ایران ثبت گردیده است.