پیش‌بینی بازار جهانی نانولوله‌های کربنی تا سال ۲۰۲۳

طبق گزارش جدید، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی نانولوله‌های کربنی با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۲٫۱ درصد در بین سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۳ به ۶٫۸۱ میلیارد دلار افزایش یابد.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت ترنس‌پرنسی مارکت ریسرچ (Transparency Market Research) منتشر شده است، به خاطر افزایش تقاضا از جانب صنایع متعدد، نرخ رشد بازار جهانی نانولوله‌های کربنی به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت. طبق گزارش جدید، ارزش بازار جهانی نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱٫۱۳ میلیارد دلار بوده است که انتظار می‌رود با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۲٫۱ درصد در بین سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۱۵، تا سال ۲۰۲۳ به ۶٫۸۱ میلیارد دلار افزایش یابد.
افزایش میزان تقاضا برای نانولوله‌های کربنی (CNT) در بخش‌های کامپوزیت‌ها، الکتریسیته و الکترونیک و کاربردهای انرژی، پیش‌ران اصلی بازار جهانی نانولوله‌های کربنی است. نانولوله‌های کربنی ۲۰ برابر محکم‌تر از فولاد و در عین حال وزن آن ۵ برابر کمتر است. همچنین به خاطر وزن سبک نانولوله‌های کربنی، میزان تقاضا برای این مواد درصنایع هوا فضا، دفاعی و الکترونیک نیز در حال افزایش است.
طی چند سال گذشته از نظر میزان تقاضا، کشورهای حوزه اقیانوس آرام در بازار نانولوله‌های کربنی پیشگام بوده‌اند. این منطقه بیش از ۴۰ درصد سهم تقاضای جهانی CNTs را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خود اختصاص داده بود. پیش‌بینی می‌شود که طی دوره پیش‌بینی این روند استمرار داشته باشد. افزایش میزان تقاضا برای CNTs در بخش‌های کامپوزیت، انرژی، الکترونیک، الکتریسیته و سایر صنایع از پیش‌ران‌های اصلی بازار نانولوله‌های کربنی در کشورهای حوزه اقیانوس آرام محسوب می‌شود.
برآورد می‌شود که میزان تقاضای کشورهای آمریکای شمالی و اروپا نیز برای CNTs به خاطر داشتن سیاست‌های مناسب در این حوزه افزایش یابد.
متن کامل این گزارش با عنوان «بازار نانولوله‌های کربنی، صنعت جهانی، تجزیه و تحلیل، اندازه، سهم رشد، روندها و پیش‌بینی آن در دوره زمانی ۲۰۲۳-۲۰۱۵» از طریق نشانی قابل خریداری است. http://www.bloomberg.com/research/markets/news/article.asp?docKey=600-201602151030PR_NEWS_USPRX____enUK201602154599-1