حل بحران آب با اتکا بر فیلتر مبتنی بر گرافن

فیلتر گرافنی جدید این امکان را فراهم می‌کند تا آب و سایر مایعات را ۹ برابر سریع‌تر از فیلترهای تجاری برتر کنونی تصفیه نمود.

بر اساس مطالعات جدید، نوع جدیدی از فیلتر مبتنی بر گرافن می‌تواند کلید حل و مدیریت بحران جهانی آب باشد. این فیلتر گرافنی جدید که توسط دانشگاه موناش با همکاری دانشگاه کنتاکی طراحی و توسعه یافته است، این امکان را فراهم می‌سازد تا آب و سایر مایعات را ۹ برابر سریع‌تر از فیلترهای تجاری برتر کنونی تصفیه نمود.
طبق گزارش مخاطرات جهانی مجمع جهانی اقتصاد، فقدان دسترسی به آب سالم و بهداشتی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی جامعه در طی دهه آتی خواهد بود. در حال حاضر می‌توان برخی از این مخاطرات را از طریق توسعه این فیلتر کاهش داد. فیلترهای جدید بسیار قدرتمند و بادوام بوده و می‌توان از آنها به مدت زمان طولانی در سخت‌ترین محیط‌هایی که میزان خوردگی در آنها زیاد است، با هزینه‌های نگهداری کمتر نسبت به فیلترهای موجود در بازار، استفاده کرد. این برای اولین بار است که می‌توان فیلتر گرافن را در مقیاس صنعتی تولید نمود، مساله‌ای که جامعه علمی سال‌ها با آن درگیر بوده‌اند.
فیلتر تیم تحقیقاتی جدید می‌تواند هر چیزی که بزرگ‌تر از یک نانومتر است را تصفیه نماید. شرکت‌هایی از کشور ایالات متحده آمریکا و کشورهای حوزه اقیانوس آرام که دارای سریع‌ترین رشد بازار برای فناوری‌های نانو فیلتراسیون هستند، به خرید این فناوری جدید ابراز تمایل کرده‌اند.