ارائه دو مقاله در مورد کاربرد نقاط کوانتومی در ساخت LED

شرکت انگلیسی نانوکو (Nanoco) با شرکت در دو کنفرانس مختلف در آمریکا، اقدام به ارائه دستاوردها و پتانسیل‌های نقاط کوانتومی در بخش روشنایی به ویژه LED خواهد پرداخت.

نانوکو (Nanoco) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه توسعه نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است. یکی از مدیران این شرکت به نام استیو راینهارد، قرار است در دو رویداد مختلف صنعتی، به ارائه دستاوردهای این شرکت و مقاله‌ای بپردازد. اولین رویداد، فروم نقاط کوانتومی است که ۹ تا ۱۱ مارچ در کالیفرنیا برگزار می‌شود و دومین رویداد، کنفرانس بین‌المللی لایتفیر در ساندیگو است که ۲۵ تا ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.
مقالات مورد نظر با عنوان « Illuminating LEDs: Enhancing Color Quality and Performance with Quantum Dots » و « QDs Beyond Display » ارائه خواهند شد.
مواردی که توسط نانوکو ارائه می‌شود انعکاس دهنده این حقیقت است که نقاط کوانتومی عاری از کادمیم به شدت مورد توجه صنعت روشنایی بوده و کاربرد آن در این صنعت در حال رشد است. ساخت LED با استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم برای بخش خانگی و صنعت از حوزه‌های داغ این فناوری است.
بازار LED طی سه سال گذشته به رقم ۶۳ میلیارد دلار خواهد رسید و مصرف کنندگان تقاضای بیشتری برای LEDهای با کیفیت و عملکرد بالا خواهند داشت. استفاده از LEDها به دلیل مصرف کم و هزینه پایین بسیار مورد توجه است.
LEDهای حاوی نقاط کوانتومی هم کیفیت بالایی داشته و هم قیمت پایین‌تری دارند. در این ارائه، راینهارد توضیحاتی درباره چگونگی تاثیر نقاط کوانتومی عاری از کادمیم روی صنعت روشنایی ارائه خواهد کرد.
توضیحات بیشتر درباره این مقالات و رویدادها در ذیل آمده است:
• Quantum Dots Forum 2016: “QDs Beyond Display,” March 10 at 8:45 – ۹:۱۵ am in Newport Beach, CA
• Lightfair International: “Illuminating LEDs: Enhancing Color Quality and Performance with Quantum Dots,” April 28 at 11:30 am – ۱۲:۳۰ pm in San Diego, CA
شرکت نانوکو در حوزه تولید نانومواد مختلف به ویژه نقاط کوانتومی عاری از کادمیم برای استفاده در صنعت روشنایی، LCD، پیل‌های خورشیدی، نمایشگر و تصویربرداری زیستی فعالیت دارد. این شرکت انگلیسی در سال ۲۰۰۱ در منچستر انگلستان تاسیس شد.