اعطاء جایزه برای تاثیرگذاری تحقیقات در حوزه فناوری‌نانو

یکی از اساتید دانشگاه آوبرن به دلیل نقش موثر خود در آموزش و ارتقاء دانشجویان و محققان حوزه فناوری‌نانو موفق به دریافت جایزه استاد برتر شد. اعطاء این جایزه به معنای تاثیرگذاری این استاد در زندگی علمی و شخصی افراد پیرامون خود است.

ویرجینا دیویس استاد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه آوبرن موفق به دریافت جایزه استاد برتر از این دانشگاه شد. این جایزه به دلیل تلاش‌های موثر این استاد در ترغیب و تشویق دانشجویان برای فعالیت در حوزه فناوری‌نانو اعطا شده‌است.
دیویس می‌گوید: «این جایزه برای من بسیار پرمعنا است، به نظر می‌رسد که اعطاء این جایزه به این معناست که که من توانسته‌ام روی افراد اطراف خودم موثر باشم.»
دیویس پیش از این نیز موفق به دریافت جوایز متعددی شده‌است. او در سال ۲۰۱۴ حمایت مالی از دانشگاه آوبرن دریافت کرده و در سال ۲۰۱۳ نیز جایزه Jim Westmoreland Memorial Judges Award را دریافت کرده است.
دیویس می‌افزاید: «این جایزه یکی از بهترین جوایزی است که یک استاد می‌تواند دریافت کند. با دریافت این جایزه شما مطمئن می‌شوید که توانسته‌اید به دانشجویان و دیگر محققان پیرامون خود کمک کنید تا در زندگی شخصی خود به خوبی پیش بروند. شما توانسته‌اید تاثیر به سزایی روی زندگی آنها و جهت‌دهی آینده این افراد داشته باشید.»
دیویس از محققان عرصه فناوری‌نانو است که روی استفاده از نانومواد برای تولید ساختارهای بزرگ‌تر فعالیت دارد. او با کمک این فناوری می‌تواند موادی با کارایی بالاتر تولید کند تا از آنها در حوزه‌های مختلف از مواد آنتی‌باکتریال گرفته تا کاربردهای انرژی استفاده کرد.
دیویس می‌گوید: «فناوری‌نانو و نانومواد همیشه در همه جا وجود داشته‌اند اما ما از آنها بی‌اطلاع بوده‌ایم. حتی DNA شما نیز یک نوع نانوماده است. من علم و مهندسی را به‌عنوان مسیری در راستای تاثیرگذاری روی زندگی مردم می‌بینم. به نظرم محیط دانشگاهی می‌تواند مسیر عالی برای رسیدن به این اهداف ایجاد کند. دانشگاه می‌تواند به‌صورت مستقیم و از طریق تحقیقات و هم به‌صورت غیرمستقیم و از طریق آموزش روی زندگی مردم تاثیرگذار باشد.»