سال۲۰۱۶، سالی پر کار برای بزرگترین تولیدکننده گرافن در انگلستان

شرکت انگلیسی هایدال را می‌توان یکی از شرکت‌ها‌ی بزرگ تولید کننده گرافن در بریتانیا دانست. اخیراً اخباری درباره فعالیت‌های چند ماهه گذشته این شرکت منتشر شده‌است که حکایت از سال پرکاری برای این شرکت دارد.

شرکت هایدال (Haydale) سال بسیار پرکاری را آغاز کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های این شرکت هستند.
در بخش تحقیق و پژوهش، هایدال موفق به دریافت حمایت مالی ۳۵۰ هزار پوندی از دولت انگلستان برای تحقیقات شده‌است. این حمایت مالی می‌تواند توسعه محصولات جدید توسط این شرکت را تسریع کند؛ برای مثال، گرافن عامل‌دار و دیگر نانومواد جدید توسط این بودجه مورد مطالعه قرار می‌گیرد و محصولات جدیدی به لیست محصولات این شرکت اضافه می‌شود.
ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که سه محصول جدید آماده عرضه به بازار دارد. این محصولات برای تقویت ساختارهای کربنی مورد استفاده در خودروها، قایق‌ها و کالاهای ورزشی به کار گرفته می‌شود. این محصولات می‌تواند مقاومت حرارتی کامپوزیت‌های کربنی را افزایش دهد. این شرکت برای تولید این سه محصول جدید، یک شرکت جدید تأسیس کرده است.
سرمایه‌گذاران به زودی درباره چگونگی توزیع این محصولات در بازار اطلاعات جدیدی دریافت خواهند کرد.
براساس اطلاعات منتشر شده، درآمد هایدال در سال ۲۰۱۶، ۱٫۴ میلیون پوند بوده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۷ این رقم به ۴٫۳ میلیون پوند برسد.
بروکر از فعالان بازار می‌گوید: «به دلیل حمله‌های تروریستی پاریس و استانبول در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، برخی کسب و کارها دچار مشکل شدند، اما امید زیادی به بازگشت بازار به شرایط اولیه وجود دارد. در سه ماهه اول سال، روند تقاضا در حوزه گرافن تغییر چندانی نکرده است اما برخی از فعالان بازار معتقداند که این شرایط شکننده است.»
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با آغاز تابستان بتوان تصویر واضح‌تری از تقاضای بازار به دست آورد.