سری جدید جوهرهای رسانا برای چاپ قطعات الکترونیکی

شرکت PV Nano Cell خانواده جوهرهای رسانای خود را برای چاپ سه‌بعدی قطعات الکترونیکی معرفی کرده است. انتظار می‌رود این جوهرها در نهایت امکان تولید انبوه قطعات الکترونیکی چاپی را فراهم نمایند.

خانواده جوهرهای رسانای Sicrys بر فناوری مبتنی است که ایجاد الگوهای رسانای باریک‌تر با کمترین میزان اتلاف را هنگام استفاده در چاپ جوهرافشان دیجیتالی امکان‌پذیر می‌سازد. این جوهرها برای استفاده در تولید انبوه قطعات الکترونیکی چاپی و نیازمندی‌های روزافزون این صنعت توسعه یافته‌اند.
شرکت PV Nano Cell که توسعه دهنده جوهرهای دیجیتالی پیشرفته تک‌بلوری و رسانا به همراه فناوری پراکنش آن‌ها در محلول است، قابلیت تولید قطعات الکترونیکی بسیار کارا را دارد. محصولات ساخته شده با این فناوری از رسانایی و ویژگی‌های الکتریکی بهتر و اتلاف انرژی کمتری نسبت به قطعات الکترونیکی ساخته شده به روش‌های سنتی برخوردارند. این شرکت اخیراً جوهر رسانای جدید خود را که از مس ساخته شده‌است، به بازار معرفی کرده است. این جوهر، اولین محلول نانومتری مس به شمار می‌رود. PV Nano Cell مجموعه جوهرهای رسانای Sicrys خود را در نمایشگاه LOPEC 2016 که در تاریخ ششم و هفتم آوریل در مونیخ برگزار شد، به نمایش گذاشت. این جوهرهای جدید جهش بزرگی در زمینه تکمیل فرایند تولید قطعات الکترونیکی سه‌بعدی چاپی به شمار می‌روند. محصولات تولید شده با این قطعات درکاربردهای مختلفی همچون محاسبات و ابزارهای پوشیدنی به کار رفته و به احتمال زیاد در توسعه پیوسته اینترنت اشیا نقش بزرگی خواهند داشت. انتظار می‌رود این جوهرها در نهایت امکان تولید انبوه قطعات الکترونیکی چاپی را فراهم نمایند.
این سری جوهرهای مقرون به صرفه و پایدار، جهش بزرگی در زمینه تولید محصولاتی همچون آنتن گوشی‌های همراه و بردهای مدار چاپی ایجاد خواهند کرد. این مواد جدید امکان تولید گوشی‌های هوشمند و سایر ابزارهای اینترنت اشیا را با اندازه کوچک‌تر و ضخامت کمتر ایجاد خواهند کرد. جوهرهای Sicrys شرکت PV Nano Cell با استفاده از نانوذرات تک‌بلوری ساخته می‌شوند که برای چاپ سه‌بعدی روی مواد انعطاف‌پذیر همچون پلاستیک‌ها، الیاف یا حتی کاغذ مناسب هستند.
شرکت PV Nano Cell که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است، جوهرهای رسانای خود را برای شرکت‌های مختلفی در سرتاسر جهان تولید می‌کند. علاوه بر موفقیتی که این شرکت با جوهرهای Sicrys در حال به دست آوردن است، محدوده کاملی از قطعات الکترونیکی سه‌بعدی چاپی، بردهای مدار سه‌بعدی چاپی،RFID، حسگرها و صفحات لمسی گوشی‌های تلفن هوشمند را تولید می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های این شرکت، بخش تحقیق و توسعه آن است که به طور دائم در حال توسعه فناوری‌های جدید و درنوردیدن مرزهای دانش است. PV Nano Cell به تازگی برنده جایزه IDTechEx 2015 در زمینه توسعه بهترین مواد برای چاپ سه‌بعدی شده‌است. آن‌ها فناوری چاپ جوهرافشان صنعتی خود را در نمایشگاه LOPEC 2016 ارائه نمودند.