تأسیس شاخه مواد صنعتی برای تولید گرافن و محصولات گرافنی

شرکت Graphene 3D Lab Inc. به تازگی گزارشی از پیشرفت‌هایش را در یک سال اخیر منتشر کرده و در اختیار سهامداران خود قرار داده است. این شرکت تحقیقات روی مواد پایه را با توسعه محصولات مبتنی بر گرافن و مواد خلاقانه دیگر ترکیب کرده و روی فناوری‌های مرتبط با کامپو

شرکت Graphene 3D Lab Inc  گزارشی از پیشرفت‌های این شرکت در یک سال اخیر منتشر کرده و در اختیار سهامداران خود قرار داده است. این شرکت تحقیقات روی مواد پایه را با توسعه محصولات مبتنی بر گرافن و مواد خلاقانه دیگر ترکیب کرده و روی فناوری‌های مرتبط با کامپوزیت‌های پیشرفته تمرکز داشته است. با تصاحب تمام سهام شرکت Graphene Labs، شرکت Graphene 3D Lab دو خط کسب و کاری اصلی را پیگیری می‌کند:

  1. تولید گرافن و سایر نانومواد با گرید تحقیقاتی برای استفاده در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی
  2. تجاری‌سازی سریع فناوری‌های چاپ سه‌بعدی شامل رشته‌های پلیمری حاوی گرافن و یا رشته‌های کارکردی دیگر

شاخه مواد صنعتی
همچنین این شرکت خط کسب و کاری سومی با عنوان شاخه مواد صنعتی تأسیس کرده است که روی تولید پلیمرهای حاوی گرافن در مقیاس بالا برای استفاده در صنعت خودروسازی، روباتیک، هواپیماهای بی‌سرنشین، هوافضا، و صنایع نظامی کار می‌کند. به عنوان یک گام مهم در این زمینه، نصب و راه‌اندازی یک اکسترودر دوپیچی پیشرفته ساخت شرکت ترموفیشر نهایی شده است. این ابزار تخصصی امکان تولید سریع مواد کامپوزیتی با دقت بسیار بالا را برای Graphene 3D فراهم می‌آورد. با استفاده از این اکسترودر می‌توان گرافن را با موادی که برای تولید محصولات صنعتی موجود یا جدید مناسب هستند، مخلوط کرد. این محصولات در مقایسه با انواع مشابه فعلی که در بازار موجود است، سبک‌تر، محکم‌تر، و انعطاف‌پذیرتر خواهند بود. حال این شرکت قادر خواهد بود به تقاضای روزافزون بخش‌های مختلف صنعتی برای همکاری در این حوزه‌ها پاسخ دهد.
هر سه خط کسب و کاری در ارتباط نزدیک با یکدیگر بوده و این شرکت در حال افزایش ظرفیت نوآوری و تجاری‌سازی محصولات براساس دانش روبه‌رشد سریع خود است. سال گذشته به توسعه سری جدید محصولات، بسط ظرفیت تولید و ادغام شرکت Graphene Labs در کسب و کار فعلی این شرکت اختصاص داشته است. آن‌ها به عنوان یک شرکت نوآور در زمینه مواد، در هر مرحله از پیشرفت کاری خود، مالکیت فکری مربوط به هر یک از فناوری‌ها را به ثبت رسانده و بر این باور هستند که این بحث در آینده علوم مواد و چاپ سه‌بعدی اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.