هفت محصول جدید در سبد شبکه آزمایشگاهی دانش‌آموزی توانا

شبکه آزمایشگاهی آموزشی توانا با هدف گسترش تجهیزات آزمایشگاهی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی و مدارس آموزش‌ و‌ پرورش استان‌های کشور با هفت محصول جدید در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حضور پیداکرده است.

در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران شبکه توانا ۵۲ مدل دستگاه (تخصصی و عمومی آزمایشگاهی) از جمله، دستگاه تولید نانو‌الیاف، اسپاترینگ‌رومیزی، دستگاه تولید نانوذرات از انفجارسیم، اولتراسونیک، سانتریفیوژ، ضخامت‌سنج لایه‌های نازک و تجهیزات عمومی آزمایشگاهی مانند کوره، انکوباتور، هود شیمی، آب مقطرگیری، کوره الکتریکی، اسپکتروفتومتر، گلاوباکس، حمام مافوق صوت، آون و pH متر را جهت فروش به مراکز دانش‌آموزی عرضه کرده است.

در این دوره از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، توانا هفت دستگاه جدید شامل «ترازو با چهار رقم اعشار»، «جداساز مغناطیسی مگسیو»، «آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای»، «لایه‌نشانی دورانی»، «پلاسمای سرد»، «CVD» و «پروب چهارسو» را به فهرست تجهیزات دانش‌آموزی جهت خرید مدارس و پژوهش‌سراها اضافه نموده است.

لازم به ذکر است، برای تعدادی از دستگاه‌های تخصصی حداقل دو شرکت معرفی شده است تا مراجعه‌کنندگان بتوانند با توجه به بودجه و کارایی مورد نظر دستگاه مربوطه را تهیه کنند.

همچنین توانا به منظور افزایش سطح دانش و مهارت متقاضیان تجهیزات آزمایشگاهی، سی‌دی‌های آموزشی شامل نرم‌افزار و فیلم آشنایی با عملکرد دستگاه‌ها را به خریداران ارایه می‌کند.

گفتنی است، آزمایشگاه‌های مدارس و پژوهش‌سراها می‌توانند در راستای خرید محصولات سطح اول از حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت ۲۵ درصدی ستاد توسعه فناوری نانو و حمایت ۲۵ درصدی آموزش‌و‌پرورش استفاده نمایند. همچنین محصولات سطح دو و سه نیز شامل حمایت ۳۵ تا ۲۰ درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ۳۰ تا ۵۰ درصدی ستاد توسعه فناوری نانو خواهند شد.

لازم به ذکر است، مدارس و پژوهش‌سراها می‌توانند با حضور در غرفه توانا واقع در طبقه اول سالن خلیج فارس تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های خود را از بین ۵۲ مورد دستگاه ارائه شده تهیه و از حمایت‌های درنظر گرفته بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است، غرفه توانا در دو روز برگزاری این نمایشگاه میزبان نمایندگانی از کشورهای عمان، عراق و سریلانکا بوده است. بر اساس اعلام مسئولان شبکه آزمایشگاهی توانا، مذاکرات نهایی با نمایندگان این کشور‌ها در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، خرید تجهیزات و دیگر درخواست‌ها پس از بازه برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۵ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن‌های خلیج‌فارس، ۴۰، ۴۱ و میلاد، برگزار می‌شود.

گزارش لحظه‌ به‌ لحظه این رویداد در این صفحه قابل مشاهده است.