همکاری مشترک برای تولید شیشه هوشمند در سال ۲۰۱۸

شرکت گلاستون قصد دارد تا با همکاری یک شرکت آمریکایی به تولید شیشه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری‌ نانو بپردازد. این شیشه‌ها قرار است تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار شوند.

شرکت گلاستون (Glaston) نشست سالانه خود را به زودی در شهر هلنسیکی برگزار خواهد کرد. در این نشست آرتو متسانن، مدیرعامل این شرکت، حضور داشته و به بررسی عملکرد مالی گلاستون در سال ۲۰۱۵ خواهد پرداخت. همچنین برنامه راهبردی این شرکت بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و چشم‌اندازهای کاری آینده نیز ارائه خواهد شد.
جوها لاتیا از مدیران این شرکت درباره پروژه فناوری‌ نانو گلاستون گزارش ارائه خواهد کرد. در این گزارش به ارائه جزئیات بیشتری از برنامه‌های اجرایی در سال ۲۰۱۶ پرداخته خواهد شد. فروش این شرکت اندکی کمتر از سال ۲۰۱۵ است، اما سود گلاستون به همان اندازه سال ۲۰۱۵ است. این شرکت در سال ۲۰۱۵، ۱۲۳٫۴ میلیون یورو فروش داشته که ۶٫۱ میلیون یورو سود خالص بوده است.
شرکت گلاستون برای بهبود کسب و کار خود به دنبال فناوری‌های نوظهور است به همین دلیل به سراغ فناوری شیشه‌های هوشمند رفته است. با این فناوری مصرف انرژی کاهش یافته و از نقطه نظر محیط زیست نیز ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌شود.
در این راستا، شرکت گلاستون همکاری با یک شرکت کالیفرنیایی به نام ماشینز (Machines) را آغاز کرده است که تخصص اصلی آن، استفاده از فناوری‌ نانو در حوزه شیشه‌های هوشمند است. در این پروژه، گلاستون به عنوان طراحی، سازنده و فروشنده این محصولات عمل می‌کند. قرار است از پاییز ۲۰۱۶، نمونه اولیه این محصول تولید شود.
شیشه‌های هوشمند هنوز در مراحل اولیه رشد و توسعه خود قرار دارد و نیاز به تحقیقات بیشتری در این حوزه وجود دارد. اگر همکاری این دو شرکت به ثمر برسد، فروش این محصولات از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. پیش بینی می‌شود بین ۱ تا ۴ خط تولید نیاز باشد، به همین دلیل مسئولان شرکت گلاستون به دنبال ساخت خط تولید اولیه این محصول هستند.