سرمایه‌گذاری دولت کره برای تولید خودرو الکتریکی با فناوری‌ نانو

دولت کره‌جنوبی اعلام کرد که از کاربرد فناوری‌ نانو در صنعت خودروسازی این کشور به‌منظور تولید خودرو الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ حمایت خواهد کرد. برای این منظور ۴۹۰ میلیون دلار امریکا برای این حوزه در سال ۲۰۱۶ سرمایه‌گذاری دولتی انجام خواهد شد.

وزارت ICT کره‌جنوبی اعلام کرد که صنعت خودروهای الکتریکی در این کشور با استفاده از فناوری‌ نانو رشد قابل توجهی خواهد داشت. با این کار رشد اقتصادی کره نیز از منابع مالی جدیدی بهره‌مند خواهد شد.
این کشور برنامه ویژه‌ای برای توسعه خودروهای الکتریکی دارد که در این برنامه‌ از وزارت علوم و ICT استفاده خواهد شد. کره‌جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خودروهای الکتریکی را به تولید انبوه برساند؛ خودروهایی که تنها با یک بار شارژ شدن بتوانند ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند. این کار تنها با استفاده از فناوری‌ نانو قابل انجام است.
وزیر ICT کره‌جنوبی می‌گوید: « توسعه فناوری‌ نانو می‌تواند به رقابت‌پذیرتر شدن صنعت تولید منطقه‌ای ما کمک کند و یک موتور رشد جدید برای ما خواهد بود.»
این اطلاعیه وزارت ICT اهمیت زیادی دارد؛ از آن جهت که شرکت هیوندای در حال کار روی خودرویی به نام Ioniq است که می‌تواند تنها با یک بار شارژ شدن، ۱۸۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو در سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.
این خبر حمایتی دولت کره‌جنوبی از استفاده از فناوری‌ نانو در ساخت خودروهای الکتریکی اخیرا منتشر شده‌است و در آن حمایت این کشور از این راهبرد تا سال ۲۰۲۵ مطرح شده‌است.
دولت کره اعلام کرده است که ۵۶۲٫۱ میلیارد وون (۴۹۰ میلیون دلار آمریکا) در سال جاری برای توسعه کاربردهای فناوری‌ نانو در حوزه‌های مختلف از جمله خودروسازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این بودجه برای توسعه مواد جدید و ترکیبات نیمه‌هادی نیز صرف خواهد شد.