سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری روی شرکت نوپا در حوزه فناوری‌ نانو

شرکت نانومچ در آرکانساس ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی شرکت نوپای SAEV انجام می‌دهد. SAEV متعلق به شرکت آرمکو در عربستان سعودی بوده و در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد.

شرکت نانومچ (NanoMech) قصد دارد ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در شرکت عربستانی آرمکو (Armco) داشته باشد. آرمکو یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی عربستان است.
نانومچ اعلام کرد که این ۱۰ میلیون دلار همکاری تازه‌ای با شرکت خطرپذیر SAEV متعلق به آرمکو است که در نهایت موجب تسریع تولیدات نانومچ خواهد شد.
فناوری‌ نانو می‌تواند در حوزه نفت و گاز بسیار اثربخش باشد. برای مثال، این فناوری قادر به بهبود عملکرد روان‌سازها تا ۴۰ درصد می‌شود. جیم فیلیپس، مدیرعامل شرکت نانومچ، معتقد است که این سرمایه‌گذاری راهبردی به این شرکت اجازه می‌دهد تا از فناوری‌ نانو برای توسعه محصولات پیشرفته برای صنایع مختلف استفاده کند. از فناوری‌ نانو می‌توان در تولید روان‌سازها، پوشش‌ها و مواد شیمیایی مختلف استفاده کرد.
فیلیپس می‌افزاید: «نانومچ مفتخر است که موفق به سرمایه‌گذاری روی بزرگترین شرکت نفتی جهان شده‌است. نانومچ از این فرصت استفاده می‌کند تا همکاری خود را با بخش‌های مختلف جهان تقویت و از این مسیر برای افزایش فروش خود استفاده کند. پلت‌فورم‌های مختلف فناوری‌ نانو نظیر nGlide، GuardX،TuffTek و nGuard از جمله مواردی است که در این سرمایه‌گذاری مورد نظر طرفین است.»
فیلیپس معتقد است که همکاری با شرکت عربستانی آرموکو می‌تواند مالکیت معنوی دستاوردهای نانومچ را تصدیق کند. فیلیپس می‌گوید: « این اولین باری است که ما یک سرمایه‌گذار راهبردی واقعی داریم که از بزرگترین مشتریان ما نیز محسوب می‌شود. این همکاری موجب اتصال ما به اکوسیستم صنعت نفت و گاز در سطوح بالا می‌شود.»
کوری استفک از مدیران SAEV می‌گوید: «پلت‌فورم فناوری نظیر آنچه که نانومچ در اختیار دارد می‌تواند نوآوری را به صنعت نفت و گاز (انرژی) وارد کند.»
این سرمایه‌گذاری از نوع C محسوب می‌شود که در دنیای شرکت‌های نوپا به سرمایه‌گذاری اطلاق می‌شود که در فاز سوم توسعه یک فناوری و قبل از تولید انبوه اعطا می‌شود. در واقع زمانی که سرمایه‌گذاری نوع C انجام می‌شود سیگنالی به شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری و صنایع داده می‌شود، به این معنا که این شرکت نوپا از مدل کسب و کار صحیحی برخوردار بوده و در حال بلوغ است.»