بارگیری نانوغشاء تصفیه آب به مقصد چین

یکی از شرکت‌های تولیدکننده غشاء برای تصفیه آب و هوا موفق به فروش نانومحصول خود به یک کارخانه چینی شده‌است.ا با استفاده از این فناوری چالش تصفیه پساب صنعتی این کارخانه رفع شود.

شرکت دایس آنالیتیک (Dais Analytic) موفق به دریافت سفارش برای نانومحصول خود موسوم به AqualyteTM شده‌است. این نانومحصول یک غشاء مهندسی شده‌است که می‌تواند در حوزه‌های انرژی و آب مورد استفاده قرار گیرد.
این شرکت فناوری جدید خود موسوم به NanoClearTM را به بازار ۶۵ میلیارد دلاری صنعت آب خواهد فروخت. این فناوری با استفاده از نانومواد می‌تواند به تصفیه آب کمک کند. هزینه تصفیه آب با این فناوری کاهش یافته و نیازی به استفاده از فشار بالا نیست. رشد جلبک و زیست‌مواد در سطح غشاءها از جمله مشکلات غشاءهای رایج است که در این فناوری این مشکل به حداقل رسیده است. رشد این جلبک‌ها یکی از منابع مشکل‌ساز در فرآیند اسمز معکوس است.
از این فناوری محصولی با مدل ME201 سفارش داده شده‌است که با استفاده از نانومواد قادر است در هر ساعت ۲۶ گالن آب را  تصفیه کرده و آلاینده‌های آن را جدا کند. با استفاده از این فناوری می‌توان میلیون‌ها گالن پساب را در روز برای صنایع مختلف تصفیه و مجددا توسط صنایع مورد استفاده کرد.
با استفاده از این فناوری، مصرف آب کاهش یافته و اثرات منفی زیست‌محیطی نیز به حداقل می‌رسد. این محصول برای استفاده در یک کارخانه در چین بارگیری شده و قرار است برای تصفیه پساب این کارخانه مورد استفاده قرار گیرد.
در سال ۲۰۱۳، این محصول در ایالت فلوریدا نصب و راه‌اندازی شد تا عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گیرد که نتایج موفقی به دنبال داشت. از نتایج و اطلاعات به دست آمده در این سایت و چند نمونه کار دیگر، برای بهبود عملکرد این فناوری استفاده شد.
مدیران این شرکت معتقداند که فناوری جدیدشان می‌تواند نیازهای فعلی صنایع را پاسخ دهد و بر چالش نیاز روزافزون به آب فائق آید.