سرمایه‌گذاری دولتی برای ایجاد مرکز تحقیقات فناوری‌ نانو

مسئولان دولتی در منطقه نیویورک ۵۵۰ میلیون دلار روی ایجاد مرکز فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری می‌کنند. این سرمایه‌گذاری فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کرده و به رشد اقتصادی آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

سناتور جوزف گریفو اعلام کرد که ایالت نیویورک بودجه ویژه‌ای برای ایجاد مرکز فناوری‌ نانو در این ایالت در نظر گرفته است. این بودجه به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار صرف ایجاد مرکز فناوری‌ نانو در منطقه موهاوک ولی (Mohawk Valley) می‌کند.
این منطقه جایی است که پیش از این، شرکت AMS از اتریش ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در آن داشته و یک کارخانه تولید ویفر به مساحت ۳۶۰ هزار فوت مربع نزدیک مؤسسه پلی‌تکنیک سانی درآنجا وجود دارد.
با تأسیس این مرکز، ۱۰۰۰ شغل جدید در شهر مارسی ایجاد می‌شود. شرکت AMS به تولید حسگرهای با کارایی بالا و مدارات مجتمع آنالوگ می‌پردازد. بخش تحقیقات شرکت جنرال الکتریک نیز فعالیت‌های خود را در منطقه موهاوک‌ توسعه خواهد داد.
مسئولان نیویورک انتظار دارند که با افزایش فعالیت‌های جنرال الکتریک، نزدیک به ۵۰۰ فرصت شغلی طی ۵ سال آینده ایجاد ‌شود و ۳۵۰ موقعیت غیرمستقیم نیز آغاز خواهد شد.
با آغاز به کار این دو پروژه در این منطقه، مسئولان ایالت نیویورک امیدوارند که بتوانند سرمایه‌گذار خصوصی نیز برای این منطقه جلب کنند تا نتایج این پروژه‌ها زودتر به نتیجه برسد.
استیو دیمئو از مدیران منطقه موهاوک می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری مالی نشان می‌دهد که عزم مسئولان منطقه‌ای برای کمک به پروژه AMS بسیار راسخ است. فعالیت‌های ساختمانی مربوط به پروژه AMS به زودی آغاز خواهد شد. کارخانه تولید ویفر به عنوان یکی از چشم‌اندازهای اقتصادی این منطقه به حساب می‌آید. ما مشتقاق هستیم که جنرال موتورز و AMS به بخش بسیار ارزشمند این ایالت تبدیل شوند و فرصت‌های جذابی برای شرکت‌های فناوری دیگر ایجاد کنند.»