مشارکت مؤسسه پلی‌تکنیک SUNY با ژاپن در زمینه انرژی‌های پاک

مؤسسه پلی‌تکنیک SUNY در نیویورک یک شراکت ۲۵ میلیون دلاری با سازمان انرژی‌های نو و توسعه صنعتی ژاپن (NEDO) به اجرا گذاشته است. بر اساس این شراکت، چندین فناوری پیشرفته برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در یک فضای بزرگ به مساحت ۳۶۵۰۰۰ فوت مربع در ساختمان ZEN واقع

مؤسسه پلی‌تکنیک SUNY در حمایت از نوآوری جدیدی که توسط اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک، در زمینه اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و انرژی‌های پاک ایجاد شده است، یک شراکت ۲۵ میلیون دلاری با سازمان انرژی‌های نو و توسعه صنعتی ژاپن (NEDO) به اجرا گذاشته است. بر اساس این شراکت، چندین فناوری پیشرفته برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در یک فضای بزرگ به مساحت ۳۶۵۰۰۰ فوت مربع در ساختمان ZEN (Zero Energy Nano) واقع در مجتمع نانوفناوری SUNY در آلبانی نصب شده است. با ادامه این همکاری، فناوری‌هایی همچون پیل‌های خورشیدی، سامانه‌های روشنایی، پیل‌های سوختی و سامانه‌های مدیریت انرژی ساختمان به کار گرفته خواهند شد تا راهکارهای جدید مدیریت انرژی را به نمایش بگذارند. این راهکارها می‌توانند توسط ساختمان‌های مختلف در سرتاسر دنیا به کار رفته و با کاهش مصرف انرژی، هزینه انرژی را کاهش داده و در عین حال به کاهش آلاینده‌ها کمک کنند.
دکتر پلادیپ هالدار، نائب رئیس برنامه نوآوری‌های کارآفرین و انرژی‌های پاک در SUNY، می‌گوید: «رهبری فرماندار کوئومو موجب شده است که ایالت نیویورک در زمینه استفاده از فناوری‌های مبتنی بر انرژی‌های پاک پیشتاز باشد. وی نوآوری «تغییر در چشم‌انداز انرژی» را راه‌اندازی کرده و SUNY مفتخر است که با مشارکت NEDO برای رسیدن به چشم‌انداز آینده پایدار به فرماندار کمک نموده و بستر قدرتمندی برای نمایش سامانه‌های انرژی خلاقانه فراهم نماید. ما با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته SUNY برای بهینه‌سازی تولید انرژی‌های پاک و با مشارکت NEDO، Shimizu Corp.، NYSERDA و EYP، زمینه‌ای برای پذیرش فناوری‌هایی ارائه نموده‌ایم که می‌توانند نگرش ما درباره ساختمان‌ها را تغییر داده و مقدار انرژی مورد نیاز ما را کاهش دهند».
ایچیرو سوبوتا، مدیر کل NEDO، می‌گوید: «ما از بزرگداشت این همکاری مهم بسیار خوشحال هستیم. این مشارکت بخشی از راهبرد بین‌الملل ما برای شرکایمان است تا بتوانند راهکارهای مبتنی بر بهبود کارایی انرژی را تسریع نمایند. امکان استفاده از ساختمان ZEN به‌عنوان یک نمونه برای فناوری‌های خلاقانه ما امکان استفاده بیشتر از تجهیزات NEDO برای ایجاد نسل بعدی ساختمان‌های با مصرف انرژی صفر را ایجاد نموده و مسیر توسعه پایدارتر را فراهم می‌کند».
این شراکت جهانی با NEDO برای اولین بار در سپتامیر ۲۰۱۴ توسط فرماندار کوئومو اعلام شد. NEDO که بزرگ‌ترین سازمان مدیریت تحقیق و توسعه عمومی در ژاپن به شمار می‌رود، از طریق شرکت مهندسی Shimizu Corporation عمل می‌کند. این همکاری همچنین شامل سازمان تحقیق و توسعه انرژی ایالت نیویورک (NYSERDA) و شرکت طراحی EYP است.