بوئینگ به دنبال استفاده از نانولوله کربنی در ساخت هواپیما است

یک شرکت نوپا که در بخش تولید نانولوله کربنی فعالیت دارد، از سوی بوئینگ به‌عنوان یکی از تامین کنندگان برتر نیازهای بوئیگ در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده‌است. این موضوع نشان می‌دهد که بوئینگ نیاز جدی به نانولوله کربنی دارد که به تامین کننده خود در این حوزه جایزه ویژ

شرکت بوئینگ، شرکت نوپای جنرال نانو (General Nano) را که از دانشگاه سینسیناتی (Cincinnati) انشعاب یافته و یکی از شرکت‌های تامین کننده نیازهای بوئینگ است را به‌عنوان شرکت برتر سال انتخاب کرد. جنرال نانو در حوزه تولید نانولوله‌های کربنی فعالیت دارد.

filereader.php?p1=main_8d501acf45a177711
بوئینگ در سال ۲۰۱۵، فراخوانی برای ۱۳۰۰۰ شرکت مختلف زده بود که تنها ۵۰۰ شرکت از این لیست موفق به دریافت برچسب عملکرد عالی شدند. شرکت جنرال نانو نیز یکی از ۱۲ شرکت برتر در این لیست است که مفتخر به دریافت عنوان شرکت برتر سال از نگاه بوئینگ شده‌است.
نانولوله‌های کربنی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد دارای کاربردهای متعددی در حوزه هوافضا هستند. جو اسپرنگارد مدیرعامل شرکت جنرال نانو می‌گوید: « من بسیار مفتخرم که شرکت ما به این جایگاه رسیده است. بوئینگ شرکت بزرگی است با این حال ما روابط بسیار نزدیکی با این شرکت داریم.»
شرکت جنرال نانو با تغییر نام تجاری خود، محصولات خود را با نام Veelo به بازار عرضه می‌کند. اسپرنگارد معتقد است که این محصول می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در بازار داشته باشد.
جنرال نانو از سال ۲۰۱۳ ارتباط خود را با بوئینگ آغاز کرده است، زمانی که این شرکت با بودجه اعطایی نیروی دریایی در حال فعالیت بود تا مواد کامپوزیتی پیشرفته تولید کند. اسپرنگارد در مورد جزئیات آن پروژه مطالبی را ارائه نکرد. کامپوزیت‌ها مواد بسیار سبک‌تری نسبت به فلزات هستند اما خواص گرمایی و الکتریکی فلزات را ندارند. بنابراین افزودن نانولوله کربنی می‌تواند خواص کامپوزیت‌ها را بهبود دهد.
جنرال نانو با حمایت مالی ۱۰۰ هزار دلاری و همکاری مشترک با دانشگاه کالیفرنیا رشد کرد و موفق به تجاری‌سازی دستاوردهای خود شد، دستاوردهایی که نیاز صنعت را تامین می‌کند. در همین زمان، اسپرنگارد با بوئینگ ارتباط گرفت.
وی‌ می‌افزاید: « من به مسئولان بوئینگ گفتم که این پروژه ما می‌تواند چالش‌هایی در حوزه کاری شما را حل کند.»