جایزه ادیسون به «نقاط کوانتومی عاری از کادمیم» رسید!

شرکت انگلیسی نانوکو برای تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم، موفق به دریافت جایزه ادیسون شد. این جایزه به فناوری‌هایی که دارای خلاقیت و نوآوری بالایی باشند اعطاء می‌شود.

نانوکو (Nanoco) رهبر تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است. این شرکت موفق به دریافت جایزه ادیسون در حوزه فناوری کاربردی شده‌است. این جایزه به فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم موسوم به CFQD اعطا شده‌است که می‌تواند برای تولید LED مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فناوری دیگری موسوم به CFQD که یک فیلم حاوی نقاط کوانتومی است نیز دلیل گرفتن این جایزه از سوی نانوکو است.

filereader.php?p1=main_ea66c06c1e1c05fa9
این جایزه طی مراسمی در نیویورک به این شرکت اعطا شد؛ مراسمی که هر ساله به افتخار توماس آلوا ادیسون مخترع مشهور برگزار شده و در آن از بهترین خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در تولید محصول تقدیر می‌شود.
مایک الدمن از مدیران شرکت نانوکو می‌گوید: « ما از دریافت چنین جایزه معتبری خرسند هستیم. این جایزه به دو فناوری مختلف ما یعنی نقاط کوانتومی و فیلم حاوی نقاط کوانتومی اعطا شده‌است.»
الدمن می‌افزاید: «دریافت این جایزه از انجمن ادیسون یک افتخار برای ما بوده و انعکاس دهنده سطح فناوری است که ما ارائه کرده‌ایم. این فناوری، نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است که غیرسمی بوده و در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است. از این نقاط می‌توان برای تولید نمایشگر، پیل خورشیدی، سیستم‌های روشنایی و ادوات زیست پزشکی استفاده کرد. از آنجایی که این نقاط قادراند رنگ خالص انتشار دهند می‌توان به راحتی طول موج آنها را به دلخواه تنظیم کرد که این موضوع مسیرهای تازه‌ای برای تولید LED باز می‌کند.»
فیلم حاوی نقاط کوانتومی نیز فناوری در حال رشد است که عاری از فلزات سنگین بوده و می‌توان آن را برای تولید LED به کار برد. این فیلم‌ها قابلیت افزایش قدرت جذب را در کلرفیل‌های مصنوعی دارند و از آن می‌توان برای افزایش کارایی سیستم‌های انرژی استفاده کرد. با استفاده از فیلم‌های نقاط کوانتومی عاری از کادمیم می‌توان رنگ مشخصی را در محصولات ایجاد کرد.
جایزه ادیسون یکی از جوائز بسیار مهم برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که دریافت آن نشان دهنده خلاقیت و نوآوری در کسب و کار یک شرکت است.
نانوکو یک شرکت انگلیسی بوده که از سال ۲۰۰۱ در منچستر فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در کشورهای مختلف نظیر ژاپن، تایوان، کره و آمریکا شعبه دارد.