فرصت های صنعتی و تجاری به کارگیری فناوری نانو در صنعت خودرو در استان اردبیل

در ششمین هفته استانی فناوری نانو،سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه صنعت خودرو روز پنجشنبه ۶ خردادماه در استان اردبیل برگزار شد.

این سمینار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل و در سالن اجتماعات این مجموعه برگزارگردید که ۱۴ نفر از قطعه‌سازان و فعالان حوزه خودرو در استان اردبیل در آن شرکت نمودند. سمینار معرفی کاربردهای فناوری نانو در حوزه صنعت خودرو در دو بخش پیگیری شد. در قسمت اول این سمینار ابتدا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و خدمات صنعتی آن معرفی گردید. سپس کاربردها و فرصت‌های تجاری فناوری نانوپوشش‌های سخت و مقاوم در صنعت خودرو و قطعه‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در قسمت دوم این نشست، کاربرد نانوکامپوزیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استفاده از آن‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نمونه‌های موفق تجاری استفاده از فناوری نانو در این حوزه و حوزه نانوپوشش‌ها معرفی گردید.

جهت آشنایی بیشتر شرکت‌ کنندگان با کاربردها و محصولات داخلی تجاری مبتنی بر فناوری نانو در حوزه خودرو کتابچه و گزارش‌هایی در اختیار شرکت کنندگان در برنامه قرار گرفت که لیست آن‌ها در ادامه مشاهده می‌شود:

۱٫ کتابچه محصولات فناوری نانو در صنعت خودرو
۲٫ معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو
۳٫ کاربردهای نانوپوشش‌های سخت و مقاوم در صنعت خودرو
۴٫ کاربرد نانوپوشش‌های سخت و مقاوم در صنعت قالب
۵٫ کاربردهای نانومواد سلولزی در صنعت خودرو

بخش انتهایی سمینار به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد، سوالات مخاطبان در مورد سیاست گزاری ها ستاد نانو در این حوزه و نقاط ضعف و قوت استان پاسخ داده شد و درباره حمایت های صنعتی ستاد نانو توضیحات کاملتری ارائه شد. شرکت کنندگان نیز خواستار استفاده از فناوری نانو در تولید و افزایش عمر قالب ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو و همکاری با آنها بودند، که اطلاعات لازم در اختیار این مجموعه ها قرار گرفت.

در حاشیه این نشست، جلسه ای با رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان اردبیل در خصوص فعالیت های مرتبط ستاد نانو و همکاری مجموعه های صنعتی در این حوزه صورت گرفت.