روشی ساده و کم هزینه برای تشخیص نانوذرات در بافت

پژوهشگران مؤسسه پلی‌تکنیک سانی موفق به ارائه روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان نانوذرات را در بافت به سادگی شناسایی کرد. این روش میکروسکوپی نسبت به روش‌های رایج به زمان و هزینه کمتری برای ارائه نتیجه نیاز دارد.

محققان روش تصویربرداری جدیدی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان با سرعت بالا، وجود نانوذرات مهندسی شده را در بافت مشاهده کرد. این کار با هزینه کم انجام شده و می‌تواند به محققان برای تشخیص وجود نانومواد در بدن کمک کند.
استفاده از نانومواد در محصولات صنعتی و مطالعات ایمنی روی این نانومواد نیز در حال افزایش است. محققان می‌خواهند بدانند که نانومواد مورد استفاده در محصولات چقدر روی سلامت انسان تأثیر می‌گذارد. این موضوع برای کارگرانی که به‌صورت دائمی در معرض این مواد هستند اهمیت زیادی دارد.
برای این منظور محققان روی تأثیر نانوذرات اکسید فلزی در پوست به تحقیق پرداختند و در نهایت روشی برای مطالعه این نانوساختارها روی پوست ارائه کردند. 
مری فریم از محققان این پروژه می‌گوید: «با استفاده از این روش جدید می‌توان با دقت و سرعت بالاتری به بررسی جزئیات اثربخشی نانومواد در بدن پرداخت.»
سارا برنر از نویسندگان دیگر این مقاله معتقد است که این روش تصویربرداری جدید از روش‌های میکروسکوپ الکترونی استاندارد فعلی بهتر استو نیازی به زمان و هزینه زیاد ندارد. در این روش فقط کافی است که یک سطح شکاف داده شده و مطالعه روی آن انجام شود.
این روش امکان تصویربرداری از بافت‌های مختلف بدن را داراست، در حالی که روش تصویربرداری چندان پیچیده نیست و توسط محققان مؤسسه پلی تکنیک سانی ارائه شده‌است. آن‌ها از یک سیستم کوچک به‌عنوان محل تثبیت نمونه استفاده کردند که با این کار می‌‌توان مقدار بسیار کمی از اکسید نانوذرات مورد نظر را در بافت شناسایی کرد.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای در نشریه Microscopy Research and Technique منتشر شده‌است.