ثبت پتنت در کشوری که در صنعت باتری نقش پررنگی دارد

شرکت نانووان متریالز با ثبت سومین پتنت خود در حوزه ساخت نانوالکترود برای باتری‌های یون لیتیم، موقعیت خود را در این بازار تثبیت کرده است. با توجه به نقش مهم کشور تایوان در صنعت تولید باتری، این پتنت در این کشور به ثبت رسیده است.

شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره ۲۰۱۲۰۷۱۵۲ در دفتر ثبت اختراعات تایوان شده‌است؛ این پتنت مربوط به فناوری ساخت باتری‌های لیتیمی است. در این فناوری از ترکیب لیتیم و اکسیدهای فلزی، برای ساخت باتری استفاده می‌شود.
نانووان پیش از این سه پتنت به ثبت رسانده است که موقعیت این شرکت را در حوزه ساخت باتری تثبیت می‌کند. ثبت این پتنت‌ها می‌تواند از مالکیت فکری این شرکت در بازار باتری‌ها محافظت کند. نانووان یافته‌های فناورانه دیگری نیز دارد که در قالب پتنت‌هایی ارائه خواهد شد. این دستاوردها برای دفتر ثبت اختراعات امریکا ارسال شده‌است.
دن بلوندال، مدیرعامل شرکت نانووان، می‌گوید: « این پتنت از اهمیت زیادی در بخش باتری برخوردار است به طوری که می‌تواند مسیر اثربخشی پتنت‌های دیگر این شرکت را هموار کند. تایوان یکی از کشورهای مهم در حوزه باتری است و این پتنت که در این کشور ثبت شده می‌تواند موقعیت ما را در بازار آسیا تثبیت کند. این سومین پتنت ما در حوزه باتری است که زنجیره ارزشی ما را در تولید محصول کامل می‌کند.»
ژوزف گای به‌عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت نانووان که مسئولیت ثبت پتنت را برای این شرکت به عهده دارد. او روی فناوری‌های پیچیده نظیر قطعات الکترونیکی، داروسازی و محصولات پزشکی متمرکز است. او سابقه‌ای بالغ بر ۲۳ سال در حوزه پتنت داشته و به‌عنوان یکی از افراد صاحب نظر در موضوع مالکیت فکری شناخته می‌شود. گای دکتری خود را در رشته شیمی از دانشگاه میلواکی در شاخه شیمی معدنی دریافت کرده و روی ساخت ترکیبات اورگانومتالیک کار کرده است. او گرنت مالی از آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی برای دوره پسادکتری دریافت کرده است. او در ادامه به مدیریت بخش مالکیت‌های فکری در بخش محصولات پزشکی پرداخت.
شرکت نانووان در بخش تولید باتری برای ادوات الکترونیکی و خودروهای برقی فعالیت دارد. ماموریت اصلی این شرکت، استفاده از نانوساختارها و ترکیبات نانوکامپوزیتی برای ساخت نسل جدید باتری‌ها است.