تولیدکننده نانوالکترود، در لیست ۵۰ شرکت برتر قاره اقیانوسیه

یک شرکت‌ استرالیایی که در حوزه ساخت نانوالکترود برای باتری‌های یون لیتیم فعالیت دارد، در لیست ۵۰ شرکت نوآور و برتر در منطقه اقیانوسیه قرار گرفت. این لیست براساس نوآوری، سرمایه‌گذاری و حجم بازار اتخاذ شده توسط شرکت‌ها تنظیم شده‌است.

شرکت نانونول (Nano Nouvelle) در حوزه تولید باتری در استرالیا فعالیت دارد. این شرکت اخیراً به جمع ۵۰ شرکت برتر قاره اقیانوسیه پیوسته است. نانونول با ارائه دستاوردهای خود در این حوزه در کنار شرکت‌هایی نظیر اطلسیان (Atlassian)، زرو (Xero) و کانوا (Canva) به‌عنوان شرکت‌های نوآور در این قاره قرار گرفته است.
اخیراً گزارشی با عنوان The inaugural Tech Pioneers توسط شرکت سرمایه‌گذاری اچ تو ونچرز (H2 Ventures) منتشر شده‌است که در آن ۵۰ شرکت برتر از نقطه نظر افزایش سرمایه، سهم بازار و نوآوری لیست شده‌اند.
این شرکت در شهر کوئیزلند واقع است و روی ساخت غشاء‌های متخلخل با حفره‌های نانومتری کار می‌کند؛ غشاءهای سه بعدی که در حوزه ذخیره انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غشاءها با قرار گرفتن در باتری‌های یون لیتیم می‌توانند ظرفیت آن‌ها را تا ۵۰ درصد بالا ببرند. در حال حاضر باتری‌های یون لیتیم به‌عنوان گزینه اصلی در تأمین انرژی ادوات الکترونیکی از تلفن همراه گرفته تا خودروهای برقی هستند.
استفانه موروز، مدیرعامل شرکت نانونول، می‌گوید : « شرکت ما در لیست شرکت‌های نوآور و خلاق در قاره اقیانوسیه قرار گرفته است. این امر باعث افتخار ماست. این رویداد تأیید کننده پتانسیل فناوری نانوآند ما در بازار است.»
نانونول در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و روی تجاری‌سازی یکی از پتنت‌های ثبت شده در حوزه ساخت آند برای باتری یون لیتیم فعالیت کرد. این شرکت به دنبال تغییر مرزهای فناوری در بخش الکترود باتری است.
وجود ساختار نانوحفره‌ای در غشاءهای الکترود باتری، فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی به وجود می‌آورد. سطح سه بعدی غشاء متخلخل در فناوری آند باتری یون لیتیم موجب می‌شود نسل جدیدی از باتری‌های با ظرفیت بالا تولید شوند.
سال گذشته، نانونول سرمایه‌گذاری ۷/۳ میلیون دلاری روی مواد مورد استفاده در الکترود باتری انجام داد. این سرمایه‌گذاری توسط ترا روزا از بخش خصوصی انجام شد.