راه‌اندازی مرکزی در چین، برای توسعه کسب و کار گرافن

مرکزی برای توسعه کسب و کار گرافن در چین در حال راه‌اندازی است. این مرکز غیردولتی وظیفه دارد ارتباط میان صاحبان کسب و کار و مسیر تجاری‌سازی یافته‌های عملی در حوزه گرافن را هموار می‌کند.

چین قصد دارد واحد بین‌المللی صنعت گرافن را در این کشور راه‌اندازی کند. این واحد در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در چین آغاز به کار خواهد کرد.
این واحد، یک سازمان غیردولتی محسوب می‌شود که مرکزی برای همکاری‌های بین‌المللی و داخلی این کشور در حوزه گرافن است. مؤسسه‌های مالی، شرکت‌ها و تمامی کسب و کارهایی که با گرافن درگیر هستند، می‌توانند از طریق این واحد با هم همکاری کنند.
خبر راه‌اندازی این مرکز توسط ژانگ جینگان، اولین مدیر این مرکز، اعلام شد.
این مرکز به ارزیابی و استانداردهای کیفی صنایع پرداخته و از آن برای کمک به توسعه تحقیقات و کسب و کار استفاده خواهد کرد. این کار موجب تسریع تجاری‌سازی یافته‌های عملی خواهد شد.
گرافن ماده‌ای تک لایه‌ای از جنس کربن است که دارای ساختارهای لانه زنبوری بوده و خواص الکتریکی، شیمیایی و مکانیکی منحصر به فردی دارد.
چین یکی از کشورهای غنی از نقطه نظر دارا بودن معادن گرافیت در جهان است. این کشور به دنبال حفظ موقعیت خود در صنعتی کردن گرافن است. مسئولان چینی از گرافن به عنوان یکی از مواد کلیدی در توسعه کسب و کار این کشور یاد می‌کنند.