عرضه نسل جدید نمایشگری حاوی نقاط کوانتومی در بازار آمریکا

شرکت AOC نمایشگری به بازار عرضه کرده که تقریباً تمام طیف رنگی Adobe RGB را نمایش می‌دهد. این نمایشگر از فناوری نقاط کوانتومی بهره‌مند است.

شرکت ای‌او‌سی (AOC) یکی از تولیدکنندگان نمایشگر در جهان اعلام کرد، نمایشگر جدید خود را که حاوی نقاط کوانتومی است به بازار آمریکای شمالی عرضه کرده است. این نمایشگر که ماه گذشته به بازار چین عرضه شده بود حاوی نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن است. فناوری نقاط کوانتومی کیودی‌ویژن با عنوان Color IQ می‌تواند رنگ زنده‌ای را در تلویزیون‌ها و مانیتورها ایجاد کند. کیفیت رنگ در این فناوری ۵۰ درصد بهتر از LCDهای رایج بوده و همچنین قیمت قابل رقابتی نیز دارد.
AOC به زودی نمایشگر ۲۷ اینچی خود را که حاوی نقاط کوانتومی است عرضه خواهد کرد. این نمایشگر ۹۸ درصد رنگ Adobe RGB را تولید می‌کند؛ بنابراین گزینه‌ای ایده‌آل برای نمایش فیلم و تصویر و همچنین صنعت سرگرمی است. این نمایشگر نقاط کوانتومی جدید به صورت آنلاین در فروشگاه‌های مجازی شرکت AOC قابل تهیه است.
لیدونگ یان از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما در حال حاضر بازخورد بسیار خوبی از مشتریان دریافت کرده‌ایم به طوری که در صدد توسعه بازار خود هستیم و از این رو وارد بازار آمریکای شمالی شده‌ایم. شرکت کیودی‌ویژن به ما کمک می‌کند تا طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را ایجاد کنیم. این کار با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی انجام می‌شود. ما اکنون می‌توانیم محصول خلاقانه خود را به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان عرضه کنیم.
فناوری نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن باعث افزایش دقت رنگ در نمایشگرها می‌شود. این بلورهای نیمه‌هادی که به نقاط کوانتومی معروفند، می‌توانند با دقت بالا تبدیل رنگ را انجام دهند و در نهایت رنگ بسیار زنده‌ای ایجاد کنند.
جان ولکمن از مدیران شرکت کیودی‌ویژن می‌گوید: «فناوری نقاط کوانتومی رنگ بسیار زنده‌ای ایجاد می‌کند. با استفاده از این فناوری، عملکرد نمایشگرهای شرکت AOC بهبود یافته و با دقت بالاتری نمایش رنگ انجام می‌شود.»
در حال حاضر برخی نمایشگرهای موجود در بازار تنها ۷۰ درصد از طیف رنگ Adobe RGB را نمایش می‌دهند در حالی که بهترین نمایشگرهای بازار حداکثر تا ۹۵ درصد این طیف را نشان می‌دهند. این در حالی است که این نمایشگر جدید شرکت AOC تقریبا در مرز ۱۰۰ درصد این طیف است.