برگزاری وبینارهای آموزشی ویژه میکروسکوپ‌های SPM

شرکت پارک سیستم برنامه آموزشی موسوم به Nano Academy راه‌اندازی کرده که در قالب آن با ارائه وبینارهایی به محققان آموزش‌های لازم در حوزه تصویربرداری داده می‌شود. در یکی از این وبینارها به بررسی پیمایشگرهای الکتروشیمیایی پرداخته می‌شود.

شرکت پارک سیستم (Park Systems) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) است. این شرکت وبیناری با عنوان «Electrochemical Scanned Probes» در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ برگزار می‌کند. در این وبینار پیرامون پیماشگرهای روبشی الکتروشیمیایی بحث شده و روش‌های تصویربرداری با میکروسکوپ پیمایشی روبشی ارائه می‌شود.
این دوره آموزشی به بررسی میکروسکوپ روبشی الکتروشیمیایی، میکروسکوپ هدایت یون روبشی، میکروسکوپ نیروی اتمی الکتروشیمیایی پرداخته می‌شود.
کیبوک لی از مدیران شرکت پارک سیستم می‌گوید: « ما مفتخریم که یک سری وبینار روی موضوع الکتروشیمی ارائه می‌دهیم، موضوعی که می‌تواند حوزه فناوری‌نانو را توسعه دهد.»
این وبینار توسط لین بیکر از دانشگاه ایندیانا برگزار می‌شود. ایشان در حوزه روش‌های الکتروشیمیایی برای آنالیز شیمیایی و تصویربرداری تخصص دارد. بیکر دانسته‌های خود را برای استفاده از نانوحفره در بخش حسگری و تصویربرداری به کار می‌گیرد.
بیکر می‌گوید: « پیمایشگرهای روبشی الکتروشیمیایی الکترودهای بسیار کوچکی هستند که می‌توان آنها را در موقعیت‌های مورد نظر تنظیم کرد و با دقت از سطح تصویربرداری نمود. با حرکت الکترود به محل مورد نظر می‌توان سیگنال‌ها را افزایش داد به طوری که امکان تصویربرداری از یک بخش بسیار کوچک یک نمونه بزرگ بوجود آید.»
در این وبینار بیکر به موضوعات SECM، SECM-SICM و EC-AFM نیز می پردازد. یکی از مزیت‌های ثبت سیگنال الکتروشیمیایی این است که این سیگنال‌ها با مکانیزم فیدبک/تصویربرداری جفت شده هستند که این موضوع می‌تواند برای بهبود فرآیند ثبت داده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
این وبینار در راستای برنامه‌ای موسوم به Nano Academy برگزار می‌شود. این برنامه توسط شرکت پارک سیستم برای ارتقاء دانش عموم محققان برگزار می‌شود. Nano Academy فرصت لازم برای آموزش محققان و به اشتراک‌گذاری دانش میان آنها را فراهم می‌کند.
کیبوک می‌گوید: « این برنامه آموزشی شرکت پارک سیستم، وبینارهای مختلفی را شامل می‌شود که در حوزه الکتروشیمی و برای توسعه سریع آن در حوزه فناوری‌نانو است. میکروسکوپ تونل‌زنی روبشی فصل تازه‌ای در حوزه تصویربرداری ایجاد کرده است که از آن می‌توان برای تصویربرداری و کسب و اطلاعات الکتروشیمیایی از سطوح استفاده کرد.