همکاری مشترک با صاحب معدن گرافیت برای تولید گرافن

یکی از تولیدکنندگان گرافن با همکاری شرکت کانادا کربن که از تولیدکنندگان گرافیت در کانادا است، اقدام به راه‌اندازی خط تولید گرافن کرده‌اند. قرار است گرافیت تولید شده در کانادا کربن با استفاده از فناوری شرکت سلتیک به گرافن مرغوب تبدیل شود.

شرکت کانادا کربن (Canada Carbon) اطلاعات تازه‌ای را درباره پروژه گرافیت خالص بدست آمده از معدن میلر منتشر کرد. این شرکت در مراحل پایانی تعیین کیفیت فرآیند تولید نانوپلاکت‌های گرافنی از گرافیت است. این شرکت با همکاری شرکت سلیتگ (Celitig) اقدام به تولید گرافن از گرافیت کرده است. سلیتگ یکی از تولیدکنندگان گرافن با کیفیت بالا با استفاده از روش لایه‌برداری است.
سلتیگ از فرآیند دما پایین با کارایی بالا برای تولید گرافن استفاده می‌کند. در این فرآیند از مواد شیمیایی مختلف برای تولید گرافن استفاده می‌شود موادی که به طور کامل قابل بازیافت بوده و می‌توان مجددا آن را مورد استفاده مجدد قرار داد. در بسیاری از روش‌های رایج شیمیایی، از مواد اکسیدکننده قوی برای لایه‌برداری استفاده شده که وجود اسیدها و ترکیبات خطرناک موجب مشکلاتی برای تولیدکنندگان می‌شود. اکسید گرافن تولید شده با این روش باید تحت کنترل دمایی قرار گیرد چرا که خطر انفجار در فرآیند تولید این ماده وجود دارد. به همین دلیل مواد شیمیایی در این فرآیند استفاده می‌شود.
شرکت سلیتگ در سال ۲۰۱۵ توسط برایان ادوارز و بامین خمامی و چندتن از همکاران آنها تاسیس شد. هدف آنها تجاری‌سازی پتنتی بود که در آن با لایه‌برداری از گرافیت، گرافن با کیفیت بالا تولید می‌شود. این فناوری امکان تولید گرافن با کارایی ۹۰ درصد از گرافیت را فراهم می‌کند.
این شرکت شبکه توزیعی از طریق گرافن سورس (Graphenesource) راه‌اندازی کرد. این شرکت با استفاده از همکاری نزدیکی که با دانشگاه تنسس داشت موفق شد ارتباط خوبی میان دانشگاه و صنعت ایجاد کند.
بروس دانکان از مدیران شرکت کانادا کربن می‌گوید: « همان طور که در بیانیه اخیر خود برای پروژه میلر اشاره کردم برای تولید گرافن با کیفیت بالا نیاز به گرافیت اولیه مرغوب است، گرافیت‌هایی که هم از نظر مورفولوژی، هم خلوص و هم بلوری بودن در شرایط مطلوبی باشند. بعد از شش ماه تلاش ما موفق شدیم گرافیتی ارائه کنیم که از شرایط مناسب و مورد نیاز شرکت سلیتگ برخوردار است.