راهبردهایی برای تبدیل شدن به تولیدکننده پیشرو در گرافن

یکی از مدیران شرکت الکورا که در حوزه استخراج گرافیت و تولید گرافن فعالیت دارد، به تبیین راهبردهای این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن، پرداخت.

ایان فلینت از مدیران شرکت الکورا ادونسد متریالز (Elcora Advanced Materials) اعلام کرد که این شرکت قصد دارد به‌عنوان شرکت پیشرو در جهان در حوزه گرافن شناخته شود. برای این منظور، الکورا راهبرد ویژه‌ای در نظر گرفته است.
این موضع‌گیری شرکت الکورا در حاشیه پنجمین نشست سالانه Cleantech and Technology metals که اخیراً در تورنتو برگزار شد، اعلام گردید.
شرکت الکورا که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد، در حوزه تولید گرافن و مشتقات گرافیت فعالیت دارد. یکی از کارهای اصلی این شرکت، استخراج گرافیت از معدن و فرآوری آن است که در نهایت محصول گرافیت با کیفیت بالا به بازار ارائه می‌دهد. از گرافیت تولید شده توسط این شرکت در باتری‌ها همچنین به‌عنوان ماده اولیه در ساخت گرافن استفاده می‌شود.
این شرکت برنامه راهبردی ویژه‌ای برای توسعه کسب و کار خود دارد. الکورا به استخراج گرافیت از معدن راگدارا سریلانکا می‌پردازد و از این مواد استخراج شده به‌عنوان پیش ماده استفاده می‌کند تا گرافن با کیفیت بالا ایجاد شود. فرآوری و تولید محصول نهایی در جایی خارج از منطقه استخراج گرافیت اتفاق می‌افتد.
در حال حاضر الکورا از فرآیندی ویژه برای فرآوری گرافیت استفاده می‌کند که در نهایت پیش ماده‌ای مناسب برای تولید گرافن با حجم انبوه به دست می‌آید.
در این سخنرانی، ایان فلینت به بیان موضوعات ذیل پرداخت:
• اهمیت و دلیل کنترل زنجیره تولید از استخراج تا استفاده
• سود در استخراج و فرآوری ماده اولیه نیست بلکه باید پول را در محصول نهایی جستجو کرد.
• تولید با کیفیت‌ترین گرافن جهان در شرکت آلکورا.
• در انتها، فلینت اعلام کرد که این شرکت روی تولید محصولات جانبی مختلف کار می‌کند.