بنیان‌گذار گوگل: فناوری‌ نانو را به بسیاری از حوزه‌ها ترجیح می‌دهم

در مصاحبه‌ای که اخیراً با سرگی برین انجام شده‌است، از او پرسیده شد که اگر قرار بود یک بار دیگر شرکتی تأسیس می‌کردید در چه حوزه‌ای وارد می‌شدید. سرگی برین پاسخ داد: فناوری‌ نانو. به اعتقاد برین فرصت‌‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که می‌توان از آن بهره‌بر

سرگی برین، از بنیانگذاران شرکت گوگل، می‌گوید که اگر قرار بود ازنو شرکتی تأسیس کند، آن شرکت در حوزه فناوری‌ نانو می‌بود.

برین در مصاحبه‌ای که در نشست کارآفرینان جهانی در دانشگاه استنفورد داشت گفت: «من فکر می‌کنم که نانومواد می‌توانند خواص محصولات را به شکل جالب توجهی بهبود دهند. نانومواد از قدرت بالایی برخوردار هستند.»
برین با اشاره به مقاله‌ای که اخیراً مطالعه کرده است و در آن از نانولوله‌های کربنی برای زدودن دی‌اکسیدکربن از دودکش‌های کارخانه‌ها اشاره شده، گفت: «من فکر می‌کنم که این قابلیت بسیار جالب توجه است. فرصت‌های زیادی در حوزه فناوری‌ نانو وجود دارد.»
مصاحبه‌کننده در بخشی از این مصاحبه از سرگی برین پرسید که چه کسی روی شما بیشترین تأثیر را گذاشته و اگر قرار باشد کسی را به عنوان فرد اثرگذار روی زندگی‌تان نام ببرید چه کسی را معرفی می‌کنید؟
برین بدون لحظه‌ای درنگ از «دیو فیلو» (Dave Filo) نام برد؛ کسی که در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و یاهو را تأسیس نمود. برین نیز همانند فیلو در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و با لری پیج شرکت گوگل را تأسیس کردند. فیلو تأثیر شگرفی روی برین داشته به طوری که او را ترغیب به تأسیس شرکت گوگل کرده است.
برین می‌گوید: « زمانی که یاهو بسیار ثروتمند بود، فیلو او را با ماشین قدیمی خود که ۲۰ سال از عمر آن می‌گذشت به بیرون می‌برد. برین می‌گوید آن روز من از خود ‌پرسیدم که چرا ماشینی قدیمی سوار می‌شود در حالی که ثروت زیادی دارد. اما خیلی زود فهمیدم که این ویژگی اخلاقی مثبت فیلو است که درآمد زیاد او تاثیری روی چگونگی زندگی‌اش نگذاشته است.