غول‌های صنعت گرافن در «نشست جهانی گرافن» گردهم می‌آیند

ماه سپتامبر ۲۰۱۶، کنفرانس جهانی گرافن در سندیگو برگزار می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حوزه گرافن در این کنفرانس شرکت دارند. این رویداد فرصت مناسبی برای آشنا شدن با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گرافن است.

براساس اطلاعیه‌ای که شرکت اسمیترز اپکس (Smithers Apex) منتشر کرده، شرکت‌های نانواکسپلور، گرافنا، گرافن تری‌دی لبز، گرولتکس، هایدال و ریتاآمریکا به همراه چند شرکت دیگر قصد دارند در نشست گرافن ۲۰۱۶ شرکت کنند.
این نشست ۱۹ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در سندیگو کالیفرنیا برگزار می‌شود. در این کنفرانس افراد دانشگاهی، نمایندگانی از صنعت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شرکت خواهند داشت. یکی از اهداف این گردهمایی، تبادل ایده و نظرات در حوزه گرافن و فراهم کردن فرصت‌های همکاری برای توسعه و تجاری‌سازی گرافن است.
دانا مروگان از مدیران شرکت اسمیترز که مسئولیت برگزاری این کنفرانس را نیز به عهده دارد، می‌گوید: «غول‌های بزرگ صنعت گرافن جهان نظیر گرافن تری‌دی‌لبز، هایدال، سابیک و گرافن اینفو در پاسخ به دعوت ما برای شرکت در این نشست، عکس‌العمل مناسبی داشتند به طوری که استقبال آن‌ها ما را شگفت‌زده کرد. این کنفرانس، بزرگان گرافن جهان را گردهم آورده و شبکه‌ای از تولیدکننده تا مصرف کننده این ماده را ایجاد کرده است. محققانی که روی این ماده تحقیق می‌کنند تا سرمایه‌گذارانی که در جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند، در این نشست حضور دارند. آن‌ها به دنبال نوآوری، تجاری‌سازی و استانداردسازی هستند.»
شرکت‌کنندگان در این کنفرانس با فرصت‌های کاربردی جدید این ماده در صنعت آشنا شده و همچنین از راهبردهای سرمایه‌گذاری جدید این حوزه مطلع می‌شوند. سروش نظرپور از گروه صنعتی نانواکسپلور، الکساندر بالاندین از دانشگاه کالیفرنیا، کلودیا کیبلر از مؤسسه فرانهوفر سخنرانی در این کنفرانس خواهند داشت.
نظرپور دیدگاه‌هایی در مورد راهبردهای سیستمی برای توسعه محصولات گرافنی ارائه می‌کند. بالاندین به عنوان یکی از متخصصان حوزه مواد پیشرفته، به تبیین خواص گرمایی و کاربردهای گرافن می‌پردازد. کیبلر نیز فرصت‌های موجود در حوزه استفاده از گرافن در بخش OLED را تشریح می‌کند.
مورگان از محققان حوزه گرافن می‌گوید: «گرافن پتانسیل‌های بالایی در تمام صنایع دارد. این ماده اهمیت زیادی داشته و نمی‌توان از پتانسیل‌های آن صرف نظر کرد. این کنفرانس فرصت مناسبی برای آموختن درباره این ماده است.»
بعد از این نشست، هجدهمین کنفرانس جهانی OLED برگزار می‌شود. این کنفرانس ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر در همان مکان برگزار می‌شود که شرکت‌های متعددی در آن شرکت می‌‌کنند.