خرید نانوکاتالیست از کره‌جنوبی توسط شرکت جنرال الکتریک

شرکت جنرال الکتریک قصد دارد برای تولید قطعات ژنراتورهای تولید کننده برق، از نانوکاتالیست‌های یک شرکت کره‌ای استفاده کند. این نانوکاتالیست‌ها می‌توانند دی‌اکسید نیتروژن را تجزیه کنند.

شرکت کره‌ای کسداک نانو (Kosdaq Nano) در حوزه تولید فیلترهای اکسید نیتروژن (NOx) فعالیت دارد. این شرکت قصد دارد فیلترهای احیاء انتخابی (SCR) را برای شرکت جنرال الکتریک آمریکا تولید کند.
در مصاحبه‌ای که روزنامه کسب و کار Maeil با شین دونگ وو انجام داده، این مدیر ارشد شرکت کسداک نانو گفته است که شرکت جنرال الکتریک قصد دارد از فیلترهای احیاء انتخابی این شرکت کره‌ای برای تولید محصولات خود استفاده کند. این کار طی دو سال آینده انجام خواهد شد.
شین می‌گوید: « با استفاده از این فناوری می‌توان نانوکاتالیست‌های مختلف تولید کرد. تنها چند شرکت در جهان وجود دارند که مشابه این فناوری را در اختیار دارند.»
جنرال الکتریک تاکنون برای تامین نیازهای خود از چهار شرکت آمریکایی، ژاپنی و اروپایی استفاده کرده است. این شرکت با همکاری مشترکی که با این شرکت کره‌ای دارد خود را به بازارهای آسیا نظیر کره، هند و ویتنام نزدیک کرده است.
این غول الکترونیک آمریکا قصد دارد تا راکتورهای قدیمی تولیدکننده برق در کره، هند و ویتنام را به نمونه‌های جدید و پیشرفته جایگزین کند.
ماه گذشته، جنرال الکتریک یک سری تجهیزات جدید در بخش فولاد از یک شرکت تولیدکننده فولاد خریداری کرد. این شرکت قصد دارد بخش‌های داخلی ژنراتورهای تولید کننده برق که با جریان بخار کار می‌کنند را با نمونه‌های جدید جایگزین کند. برای این کار قرار است از فیلترهای SCR این شرکت کره‌ای استفاده شود.
این فیلترها کاتالیست‌هایی هستند که می‌توانند ۹۹ درصد از اکسید نیتروژن انتشار یافته از احتراق را تبدیل به ماده‌ای بی‌خطر کنند.
نقطه قوت این شرکت کره‌ای آن است که می‌تواند از دی‌اکسید تیتانیوم که ماده اصلی ساخت فیلترهای کاتالیستی است، برای ساخت فیلترهای SCR استفاده کند.
شرکت کسداک نانو سال گذشته ۹/۲۹ میلیارد وون (۶/۲۵ میلیون دلار) فروش داشته است که پیش‌بینی می‌شود امسال به رقم ۶۰ میلیارد وون برسد.