عرضه تجاری دستگاه تولید نانوذرات زیستی

شرکت پریسیشن نانوسیستمز (Precision NanoSystems) دستگاهی برای تولید نانوذرات زیستی به بازار عرضه کرده است. این دستگاه می‌تواند نانوذراتی نظیر ترکیبات حاوی RNA را در مقادیر بسیار کم تولید کند.

شرکت پریسیشن نانوسیستمز (Precision NanoSystems) اعلام کرد که دستگاهی به نام NanoAssemblr Spark را برای تحقیقات روی نانوذرات ساخته است. از این دستگاه می‌‌توان برای تحقیقات در حوزه نانوزیست‌موادی نظیر RNA استفاده کرد. روش‌های درمانی نانوپزشکی مبتنی بر این زیست‌مواد نظیر درمان mRNA و CRISPR/Cas9 را می‌توان با این دستگاه انجام داد.
این دستگاه امکان تولید میکروسیالی خودکار نانوذرات را در حجم‌های بسیار پایین فراهم می‌کند که از این طریق می‌توان به تشخیص زودهنگام و ارزان قیمت بیماری‌ها پرداخت.
در این ابزار از فناوری میکروسیالی بهره‌برداری شده‌است که با استفاده از آن می‌توان نانوذرات را در حجم‌های ۲۵ تا ۲۵۰ میکرولیتر به صورت کنترل شده تولید کرد. این کار در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه انجام می‌شود. کارایی تولید این دستگاه تقریباً ۱۰۰ درصد بوده و برای حجم‌های بسیار پایین ایده‌آل است. محققان با این روش می‌توانند نانوذرات جدیدی که در آن‌ها از اسیدهای نوکلئیک گرانقیمت استفاده شده را تولید کنند.
جیمز تیلور، مدیرعامل پریسیشن، می‌گوید: « NanoAssemnlr Spark امکان تحقیقات بهتر در زمینه دارویی را فراهم می‌کند، به طوری که می‌توان از آن در حوزه ویرایش ژن و بیان پروتئین‌های تولید شده از طریق mRNA استفاده کرد. این دستگاه به صورت رومیزی بوده و از فناوری میکروسیالی برای تولید نانوذرات در مقیاس میلی‌لیتری استفاده می‌کند. این دستگاه به ما اجازه می‌دهد تا تولید و تجاری‌سازی نانوداروها را تسریع کنیم.»
پرسیشن نانوسیستمز یک شرکت فعال در بخش ساخت ادوات تولید نانوذرات است که محققان بخش پزشکی و تحقیقات پزشکی می‌توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند. این شرکت علاوه بر دستگاه، اقدام به تولید معرف و مواد شیمیایی نیز کرده و خدمات مختلفی در حوزه تحقیقات علوم زنده ارائه می‌دهد. پریسیشن از طریق فناوری‌ر نانو به دنبال توسعه صنعت داروسازی و بخش سلامت است.