استارت‌آپ‌هایی برای حل مشکل سرطان با فناوری‌ نانو

۲۵۰ کارآفرین در یک چالش با موضوع استفاده از فناوری‌ نانو برای حل مشکل سرطان شرکت کردند. ۱۰ کارآفرین برتر این چالش انتخاب شده و قرار است با حمایت مالی سرمایه‌گذاران، استارت‌آپ‌های خود را راه‌اندازی کنند.

مرکز نوآوری‌های پیشرفته (CAI) ده گروه برتر را در چالش استارت‌آپ‌های فناوری‌ نانو (NSC2) معرفی کرد. گروه‌های تحقیقاتی مختلفی از مؤسسه ملی سلامت (NIH)، مؤسسه ملی سرطان (NCI) و مؤسسه ملی تصویربرداری و زیست‌مهندسی (NIBIB) و چند مؤسسه دیگر در این چالش استارت‌آپ‌ها شرکت داشتند. هدف از این رقابت، ارائه نوآوری در درمان سرطان با استفاده از فناوری نانو است.
کارآفرینان برتر این رقابت، یک برنامه کسب و کار ۱۰ صفحه‌ای، مدل‌های مالی و ۲۰ دقیقه ارائه زنده در مورد این که چگونه می‌خواهند از فناوری‌ نانو برای درمان سرطان استفاده کنند، ارائه کردند. هیئت داوران براساس این اطلاعات اقدام به انتخاب کرد.
تیم‌های برنده به فاز سوم و مرحله نهایی راه خواهند یافت. در این فاز، کارآفرینان استارت‌آپ‌های خود را تبدیل به نوآوری در بخش درمان سرطان با فناوری‌ نانو می‌کنند. آن‌ها یک جایزه و حمایت مالی ۲۰۰۰ دلاری دریافت می‌کنند.
این چالش توسط گروه‌های مختلفی نظیر مدایمیون (MedImmune) که یک مرکز تحقیقات زیست‌شناسی معتبر جهانی است، حمایت می‌شود.
پیوتر گرودزینسکی از مدیران این برنامه می‌گوید: «این چالش، کانال‌های جدیدی برای توسعه فناوری‌ نانو در بخش سرطان ایجاد می‌کند. از همه مهمتر این که کارآفرینان آموزش دیده و با صنعت درگیر می‌شوند که این کار موجب می‌شود تا کارآفرینان بتوانند آمادگی وارد شدن از بخش تحقیقات به صنعت را پیدا کنند.»
در ثبت نام اولیه این چالش که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، بیش از ۲۵۰ کارآفرین و ۲۸ تیم نام‌نویسی کردند. این گروه‌ها در طول چالش توسط افراد مختلفی آموزش دیده و مهارت‌های لازم را به‌دست آوردند. آن‌ها برای آموزش، افراد زبده‌ای از صنعت زیست‌فناوری، دانشگاه‌ها و بخش‌های دولتی فراخوانده شدند. این آموزش‌ها به صورت رایگان و در ۳۰ وبینار انجام شد. این وبینارها با موضوع، مدل‌سازی مالی، راهبردهای قانونی، مالکیت فکری، برنامه‌ریزی تحقیق و توسعه بوده است.
در فاز نهایی، این برنامه به گروه‌های کارآفرین امکان داد تا استارت‌آپ‌های خود را راه‌اندازی کنند و به سراغ سرمایه‌گذارها برای جلب حمایت مالی بروند.