نمایش توانمندی‌های فناوری نانو ایران با حضور بنیاد آموزش فناوری نانو در نهمین جشنواره ملی حرکت

بنیاد آموزش فناوری نانو در نهمین جشنواره ملی حرکت که از تاریخ ۳ الی ۵ مهرماه ۱۳۹۵ به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، حضور یافت.

بنیاد آموزش فناوری نانو با هدف نمایش توانمندی‌های فناوری نانو ایران و افزایش روحیه امید و خودباوری در میان دانشجویان، آشنایی بیشتر دانشجویان با فناوری نانو، نهادسازی در حوزه ترویج و توسعه فناوری نانو در کشور و معرفی ساختار، اهداف و برنامه‌های ستاد نانو، در نهمین جشنواره ملی حرکت به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور یافت.

در این جشنواره ۱۷۴ گروه شامل: ۹۴ گروه از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۲۲ اتحادیه انجمن‌های علمی و ۵۸ نهاد از دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.

در طی ۳ روز برگزاری جشنواره، بنیاد آموزش فناوری نانو علاوه‌بر برپایی نمایشگاه عکس و محصولات فناوری نانو ایران به نمایش توانمندی‌های فناوری نانو ایران پرداخت که مورد بازدید دانشجویان، مسئولان انجمن‌های علمی دانشجویی، عموم مردم و بسیاری از مسئولین قرار گرفت.

در طول این جشنواره در ۵۰ جلسه اختصاصی با دبیران انجمن‌های علمی به صورت مجزا، توضیحات لازم در خصوص نحوه ثبت نهاد ترویجی فناوری نانو و همچنین برگزاری تور فناورانه نهادهای ترویجی نانو تحت حمایت ستاد نانو ارائه شد.

همچنین به منظور دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات بازدیدکنندگان غرفه، در قالب فرم نظرسنجی، نظرات آنها دریافت و به منظور معرفی حمایت‌های دانشجویی، بروشور تخفیف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و کتابچه‌های معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در بین انجمن‌ها و بازدیدکنندگان توزیع شد.

شایان ذکر است جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم‌افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی، همه ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود. این جشنواره تلاش می‌کند تا مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد. این جشنواره‌ ملی حرکتی است ملی برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی، برای اعتلای ایران و ایرانی و برای ارتقاء موقعیت و اندیشه‌های کمال‌جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی آبادتر و آزادتر در پرتو اراده‌ و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور.