کارگاه رهاسازی دارو با نانوساختارها در دانشگاه پنجاب

یک دوره آموزشی ۵ روزه در حوزه رهاسازی دارو با نانوساختارها در دانشگاه پنجاب پاکستان برگزار شد. در این حوزه که بیش از ۶۰ محقق از سراسر این کشور حضور داشتند روش‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه مورد بحث قرار گرفت.

دانشگاه پنجاب در پاکستان اقدام به برگزاری سومین کارگاه آموزشی با عنوان «استفاده از رهاسازی دارو‌های نانوساختار در زیست‌پزشکی» کرده است. این کارگاه توسط پیشگامی شبکه‌های آکادمیک (GIAN) و MHRD از ۲۴ تا ۲۸ اکتبر سال جاری برگزار شد.
این کارگاه آموزشی با حمایت CRIKC و مدیریت آرون کومار گرور از دانشگاه پنجاب برگزار می‌شود. همچنین ماندیپ ساچدوا از دانشگاه فلوریدا به او در برگزاری این کارگاه کمک می‌کند. البته متخصصان دیگری نیز که در حوزه رهاسازی دارو با نانوساختارها فعالیت دارند نیز در برگزاری این کارگاه سهم دارند.
ساچدوا به دلیل فعالیت‌های خود طی چند سال گذشته موفق به دریافت جایزه Fulbright Fellow Award نیز شده‌است. او در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت‌های مختلفی داشته و در این مسیر، از رهاسازی دارو برای مقابله با سرطان‌هایی نظیر ریه، پوست و پستان نیز استفاده کرده است. ایشان بیش از ۱۴۰ مقاله علمی به همراه یک کتاب منتشر کرده و شش بخش از کتاب‌های مختلف را نیز به رشته تحریر در آورده است. ساچدوا تاکنون بیش از ۳۰۰ ارائه علمی داشته است.
هدف اصلی از این کارگاه آموزشی، درک تکامل فناوری رهاسازی دارو و آشنایی با چالش‌های این حوزه است.
بیش از ۶۰ شرکت‌کننده از سراسر پاکستان در این کارگاه شرکت دارند تا با روش‌های مختلف رهاسازی دارو با نانوساختارها آشنا شوند.