خرید پتنت از دانشگاه برای حفظ بازار ALD

یکی از شرکت‌های فعال در بخش ALD، گزارشی از عملکرد خود در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده که در آن خرید پتنت‌های این حوزه از دانشگاه را به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم خود در حفظ بازار قید کرده است.

شرکت ای‌ال‌دی نانوسلوشن (ALD NanoSolutions) در حوزه فناوری لایه‌نشانی اتمی (ALD) در جهان پیشرو است. این شرکت در سال جاری با چند شرکت معتبر جهانی برای تجاری‌‌سازی مواد پیشرفته ALD وارد همکاری مشترک شده‌است. یکی از اهداف این همکاری، بهبود کارایی، ایمنی و دیگر مشخصه‌های این فناوری برای صنایعی نظیر روشنایی، باتری، حسگری، علوم زنده و کاتالیست است. این شرکت اخیراً در گزارش عملکرد خود در سال ۲۰۱۶، کسب پتنت‌های جدید، ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان، توسعه فضای تولید و خرید راکتورهای جدید برای افزایش ظرفیت را قید کرده است. در این گزارش درباره چگونگی نزدیک شدن فناوری ALD Nano به بازار توضیحاتی ارائه شده‌است.
یکی از دستاوردهای اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۶، تحقیق و توسعه در حوزه ALD Nano بود تا بتوان کنترل بیشتری روی خواص سطحی در مقیاس اتمی به دست آورد. برای این کار، این شرکت پتنت‌های جدیدی را از دانشگاه کلرادو ریافت کرده‌است. این شرکت برای حفظ فناوری ALD Nano موفق به کسب ۲۸ پتنت شده و ۱۴ پتنت هم در دست اقدام است. این مالکیت‌های فکری ارزش بازار را افزایش داده و امکان استفاده ارزان قیمت از ALD را برای ذرات و پلیمرها فراهم می‌کند.
یکی از پتنت‌های مهم این شرکت روشی است که در آن فیلم‌های معدنی روی سطح پلیمرهای آلی قرار داده می‌شوند. این فناوری برای صنعت نمایشگرهای OLED و باتری‌های یون لیتیم مناسب است. فناوری ALD پلیمری می‌تواند الکترود باتری‌ها را بهتر حفظ کند این کار با محافظت جداکننده الکترودها از گزند گرمایش بیش از حد اتفاق می‌افتد. با این روش امکان تولید نسل جدیدی از ابزارهای علوم زنده فراهم می‌شود.
پتنت دیگر این شرکت که ALD ذرات است، برای الکترودهای خازن‌ها استفاده می‌شود. لیسانس این فناوری از دانشگاه کلرادو خریداری شده و برای کاربرد در بخش باتری مناسب است. این پتنت‌ها می‌تواند جایگاه این شرکت در بازار را تقویت کند. پتنت دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان پوشش سرامیکی روی ادوات پزشکی قابل کاشت در بدن ایجاد کرد.