نیوزیلند به دنبال سهم بیشتر در توسعه فناوری‌ نانو

محققان فناوری‌ نانو از ۲۷ کشور جهان در کنفرانسی در نیوزیلند گردهم آمدند تا آخرین تجربیات و دستاوردهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. نیوزیلند به دنبال استفاده از فرصت‌های موجود در این گردهمایی است تا سهم بیشتری از این حوزه به دست آورد.

دانشمندان ۲۷ کشور جهان در شهر ولینگتن گرد هم آمدند تا آخرین دستاوردهای خود را در حوزه فناوری‌ نانو، ابرهادی و فناوری پرتو یونی به اشتراک بگذارند.
این گروه‌های تحقیقاتی در بیستمین کنفرانس بین‌ا‌لمللی Ion Beam Modification of Materials‌ که به مدت ۵ روز در نیوزیلند برگزار می‌شود به دنبال به اشتراک‌گذاری تجربیات خود در حوزه‌هایی نظیر فناوری‌ نانو هستند.
فناوری پرتو یونی ابزاری است که در آن از ذرات اتمی باردار برای مقاصد مختلف استفاده می‌شود. این فناوری برای صنعت الکترونیک، تولید ادوات ابررسانا و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این کنفرانس دانشمندانی از استرالیا، آمریکا، کره‌جنوبی، تایوان، هند، آلمان، فرانسه، آفریقای جنوبی، چین، ژاپن، لهستان، سنگاپور و نیوزیلند شرکت دارند.
جان کندی از مسؤولان برگزاری این کنفرانس معتقد است که این کنفرانس تأثیر به سزایی در توسعه فناوری‌ نانو در نیوزیلند دارد، به طوری که می‌تواند به این کشور کمک کند تا سهم بیشتری در این حوزه داشته باشد.
کندی می‌افزاید: «پیشرفت‌ها و دستاوردهای جالب توجهی در افق فناوری‌ نانو دیده می‌شود، به طوری که می‌توان تغییرات مثبتی در زندگی مردم نیوزیلند مشاهده کرد.»
کندی می‌افزاید «تولید محصولات فناوری‌ نانو در بازار جهانی رو به افزایش است و نیوزیلند نیز به دنبال به دست آوردن سهمی از این بازار است که برای این کار به نیروهای متخصص خود اتکا دارد.»
این کنفرانس به‌صورت مشترک با دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا و سازمان علم و فناوری هسته‌ای استرالیا برگزار می‌شود.