تولید صنعتی گرافن در کارخانه تولید پودرهای فلزی

یک شرکت انگلیسی که در حوزه تولید پودرهای فلزی فعالیت دارد موفق شده با همان تجهیزات تولید پودر فلزی اقدام به تولید صنعتی گرافن تک لایه کند. این فرآیند هیچ هزینه اضافه برای این شرکت نداشته و در عوض منبع درآمد جدیدی برای آنها به ارمغان آورده است.

شرکت متالایزیز (Metalysis) در حوزه تولید پودرهای فلزی با استفاده از روش‌های الکتروشیمیایی فعالیت دارد. این شرکت اخیرا برنامه تحقیق و توسعه‌ای در بخش تولید گرافن داشته است که با موفقیت به نتیجه رسیده است. متالایزیز با استفاده از فرآیند مورد استفاده این شرکت اقدام به تولید گرافن کرده است.
متالایزیز گرافن‌های تک لایه را در کارخانه خود در شهر Dearne Valley تولید می‌کند. دانشمندان این شرکت به کار خود در بخش تحقیق و توسعه ادامه می‌دهند تا بتوانند کارایی فرآیند را در جداسازی تک لایه‌های گرافنی بهبود دهند.
این شرکت برای توسعه فناوری خود از همکاری محققان دانشگاه‌ منچستر، دانشگاه شفیلد، دانشگاهه کنت، مدرسه معادن کابرون استفاده می‌کند.
هر چند گرافن به‌عنوان ماده‌ای شناخته می‌شود که فرآیند تولید گران‌قیمتی دارد اما متالایزیز امکان تولید صنعتی این ماده را به‌گونه‌ای فراهم کرده که هیچ هزینه اضافه‌ای به این شرکت تحمیل نمی‌شود و از همان تجهیزات رایج برای تولید استفاده می‌شود. این شرکت در حال حاضر روی بهینه‌سازی بیشتر این فرآیند متمرکز است.
متالایزیز در سال جاری میلادی که به تازگی آغاز شده به دنبال فرصت‌های تجاری در حوزه گرافن خواهد بود. تولید گرافن در متالایزیز یک فرصت بسیار ارزشمند برای این شرکت است تا درآمد بیشتری در کنار کسب و کار رایج خود بدست آورد. درآمد اصلی این شرکت از طریق تولید پودرهای فلزی تیتانیم و تانتالیوم است که بیشتر در صنعت چاپ سه بعدی استفاده می‌شود.
دایون واگان از مدیران اجرایی متالایزیز می‌گوید: «ما بسیار خرسندیم که دستاورد جدید خود را رونمایی کنیم. من از سوی همکارانم در شرکت متالایزیز این موفقیت جدید را به اطلاع می‌رسانم. در این فناوری جدید تولید گرافن تک لایه، هیچ هزینه و تجهیزات اضافی استفاده نشده است و ما از همان ابزارهای کسب و کار پودر فلزی استفاده می‌کنیم.
تولید گرافن به متالایزیز این امکان را می‌دهد تا محصولی جدید به بازار سودآور خود اضافه کند.
این شرکت امیدوار است که با بهینه‌سازی بیشتر این فرآیند بتواند فرصت‌های تازه‌ای برای همکاری تجاری در سال جدید ایجاد کند.