نمایش نانومحصولات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در بانک محصولات فناوری نانو

محصولات نانوی صنایع انرژی های تجدیدپذیر به عنوان آخرین بروزرسانی بانک محصولات نانو اضافه شدند. در حال حاضر محصولات نانو به تفکیک ۱۳ صنعت مختلف در این بانک نمایش داده می شوند.

در آخرین به روز رسانی بانک محصولات فناوری نانو در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی اطلاعات محصولات مبتنی بر فناوری نانوی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر موجود در بازارهای جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. بانک محصولات فناوری نانو به عنوان جدیدترین بانک اطلاعاتی وابسته به استت نانو، اطلاعات و آمار حدود ۶۷۵۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. این محصولات در حوزه های صنعتی خودرو، ساخت و ساز، لوازم آرایشی و بهداشتی، الکترونیک، لوازم خانگی، نفت و گاز، لوازم ورزشی، نساجی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، مواد غذایی، محیط زیست و پزشکی دسته بندی شده‌اند.
محصولات مبتنی بر فناوری نانوی انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه‌های صنعتی سلول‌های خورشیدی، باتری‌ها، پیل‌های سوختی و توربین‌های بادی دسته بندی شده‌اند که اطلاعات مربوط به هر دسته در این بانک اطلاعاتی قابل مشاهده می‌باشد. بر اساس آمار سایت استت‌نانو، تا ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ میلادی مجموعا ۳۹۱ محصول در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شناسایی شده است که توسط ۱۰۵ شرکت از ۲۰ کشور تولید و روانه بازار شده‌اند. لازم به ذکر است که بانک اطلاعاتی محصولات نانویی علاوه بر ارائه اطلاعات کلی درباره هر محصول، داده های ارزشمندی از خواص و کاربردها، نانومواد استفاده شده در هر محصول، شرکت و کشور تولید کننده، و گواهی ها و تاییدیه های اخذ شده توسط هر محصول را به کاربران نمایش می دهد. این بانک همچنین اطلاعات آماری از تعداد محصولات، شرکت ها و کشورها، پرکاربردترین نانومواد استفاده شده در محصولات، خواص و کاربردهای محصولات نانویی در هر حوزه صنعتی را در قالب نمودار و جدول ارائه می کند.