بررسی پیشرفت‌های پروژه اکونانو در ستاد نانو

نشست اکونانو با حضور مقامات سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، تعدادی از نمایندگان و سفرای کشورهای عضو و مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو ایران، روز یک‌شنبه ۳ بهمن‌ماه ۹۵ در محل ستاد نانو برگزار شد.

نشست اکونانو با حضور دبیرکل و سایر مقامات اکو، سفرای کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، نماینده سفیر قزاقستان و معاونت اداره امور بین‌الملل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در محل ستاد نانو برگزار شد.

در این نشست پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه اکونانو و فرصت‌های همکاری‌های آتی کشورهای اکو در زمینه فناوری نانو مورد بررسی قرار گرفت و سایت اکو نانو نیز، به صورت رسمی رونمایی شد.

سفرای کشورهای شرکت‌کننده در این نشست، ضمن ابراز علاقه جهت همکاری‌های بیشتر در حوزه فناوری نانو، بر تبادل فناوری در این حوزه تاکید کردند.

همچنین حاضرین در نشست درخصوص گام‌هایی که قرار است در آینده جهت پیشرفت در پروژه اکونانو برداشته شود و نقشی که نمایندگان دیپلماتیک در پیشبرد آن خواهند داشت، بحث و تبادل نظر کردند.

در انتها نیز، دبیر ستاد نانو، کتاب «نانوفناوری در کشورهای اکو» را که در پروژه مطالعاتی در اکونانو تهیه شده بود، تقدیم آقای آکچا، دبیرکل اکو کردند.

قابل ذکر است شبکه فناوری نانو اکو (اکو نانو)، با هدف ارتقای سطح فناوری نانو در میان کشورهای عضو، تبادل تجربیات و تخصص بین
کشورها، توسعه سهم اقتصادی اکو در مبادلات تجاری دانش‌بنیان، ایجاد یک
بازار منطقه‌ای و بین‌المللی فناوری نانو و در نهایت بالا بردن سطح
استانداردهای زندگی در کشورهای عضو در خردادماه سال ۱۳۸۸ رسما افتتاح شد.